15 centre de examinare pentru cei peste 2.000 de liceeni din Caraş-Severin

bacalaureat Timisoara

Cum examenul de Bacalaureat bate la ușă, inspectoratele școlare din toată țara se focusează asupra stabilirii centrelor de examen pentru ca totul să se desfășoare fără probleme în contextul epidemiologic actual. La nivelul județului Caraș-Severin, cei 2.180 de elevi vor susține examenul maturității în cadrul a 15 centre de examinare, după cum a transmis purtătorul de cuvânt al ISJ CS, Ion Chiosa.

Conform noului calendar publicat de minister, înscrierea elevilor la examenul de bacalaureat are loc în perioada 3-10 iunie. În acest sens, iată condițiile care trebuie îndeplinite de unitățile școlare pentru a fi centre de examen:

– organizarea sălilor de examen să se realizeze astfel încât, în fiecare sală, candidații să fie repartizați la o distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt stânga/dreapta – față/spate;

– sălile de examen și sălile în care își desfășoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeași clădire;

– sălile dețin sisteme de supraveghere audio-video.

Liceenii care se află în izolare sau care au fost confirmați pozitiv cu noul coronavirus, dar și care au diferite afecțiuni cronice sau care prezintă un risc crescut de infecție sau de a dezvolta complicații asociate infecției Sars-CoV-2 vor susține probele pentru examenul național de Bacalaureat conform unei proceduri speciale, elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării și de către Ministerul Sănătății.

„Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se vor realiza în perioada 11-17 iunie 2020, conform unei metodologii realizate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație și aprobate prin ordin de ministru.”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Educației.

Referitor la supravegherea probelor scrise pentru examenul național de Bacalaureat, aceasta va fi asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un profesor asistent.

Comisiile județene de bacalaureat, comisiile de bacalaureat din centrele de examen, comisiile de bacalaureat din centrele zonale de evaluare au obligația aplicării întocmai a tuturor procedurilor referitoare la asigurarea securității igienico-sanitare a elevilor și a întregului personal implicat în desfășurarea examenului național de Bacalaureat.

Susţinerea probelor scrise va avea loc în perioada 22-25 iunie, după cum urmează:

– 22 iunie: proba de Limba și literatura română;

– 23 iunie: proba de Limba și literatura maternă;

– 24 iunie: proba obligatorie a profilului;

– 25 iunie: proba la alegere a profilului și a specializării.

Afișarea rezultatelor la probele scrise va avea loc în 30 iunie, până la ora 12.00. Tot în 30 iunie se pot depune contestații în intervalul orar 16.00-20.00. În data de 1 iulie se pot depune contestații în intervalul orar 8.00-12.00. Între 1 și 4 iulie se rezolvă contestațiile, iar în 5 iulie se afișează rezultatele finale.

Reamintim că în această săptămână inspectorii școlari vor monitoriza unitățile de învăţământ din județ, în contextul revenirii la școală a elevilor din clasele terminale în perioada 2-12 iunie, pentru pregătirea examenelor naționale cu o tematică ce vizează măsurile întreprinse pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, respectiv:

– existența procedurii operaționale proprii cu privire la modalitățile de desfășurare a activităților de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și ieșire al elevilor, a personalului didactic/didactic auxiliar/nedidactic și modalitatea în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ;

– graficul de desfășurare a activităților la care participă elevii în unitatea de învățământ, activitățile educative din perioada 2-12 iunie 2020 (schema orară va cuprinde activitatea, ziua și ora);

– verificarea asigurării materialelor de igienă și protecție sanitară necesare atât pentru elevi, cât și pentru personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic, precum și respectarea măsurilor igienico-sanitare;

– măsuri privind informarea şi consultarea tuturor factorilor implicați pentru organizarea în bune condiții a activităților desfășurate, în contextul actual (cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic etc.).

Sursa foto principal: ziarulunirea.ro.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/