Tramvaiul reșițean pune pe butuci afacerile de la colțul străzii. „E o măsură abuzivă și o bătaie de joc!”

strada republicii resita

Zeci de chioșcuri vor dispărea din oraș în perioada următoare, odată cu demararea lucrărilor pentru reintroducerea tramvaiului la Reșița. Demolarea construcțiilor lasă fără pâine mai multe familii!

Toate chioșcurile care se află pe traseul afectat de lucrările care stau să înceapă la tramvai vor fi desființate în urma unei decizii luate de Primăria Reșița. În total, este vorba despre aproximativ 40 de chioșcuri care vor fi demolate, pentru că, pe lângă lucrările la calea de rulare, proiectul mai presupune și amenajare de spații verzi și trotuare. Primii afectați de această măsură sunt operatorii economici din cartierul Govândari.

„Vorbim despre aproximativ 40 de chioșcuri în tot orașul. Operatorii economici vor fi afectați pe etape, în funcție de cum evoluează proiectul. Într-o primă fază, este vorba despre cei din zona Renk – Victoria, pentru că de aici se începe, și atunci pentru prima etapă au fost notificați 13 operatori economici care dețineau astfel de contracte de închiriere pentru chioșcuri.”, spune șeful Direcției de Patrimoniu, Liviu Gârtoi.

Pentru a veni în sprijinul oamenilor, care dacă nu vor găsi rapid o alternativă vor fi nevoiți să-și închidă afacerile, reprezentanții administrației locale au identificat două locații pentru mutarea acestora. Una dintre ele este construcția nefinalizată din fața Gării Reșița Nord, iar cealaltă se află în Piața Reșița Sud.

„Venim cu două variante într-o primă fază. Avem în Piața Reșița Sud – corpul B, la etaj, acel magazin chinezesc, iar la parter un spațiu unde le-am propus oamenilor să organizăm spații comerciale. Avem deja tema de proiectare făcută. Un alt amplasament propus este în fața Gării Reșița Nord, unde a fost o concesiune către un operator economic local, care nu a dus la bun sfârșit contractul și a fost denunțat în instanță, iar terenul s-a reîntors în proprietatea primăriei. Construcția este începută la nivel de subsol, iar la parter s-au turnat stâlpii. Arhitectul-șef, colegul nostru, face deja o temă de proiectare pentru extindere spațiu, pentru a muta acolo o parte dintre comercianți. Dacă identifică dânșii alte spații, bineînțeles, zone retrase, pentru că nu pot fi în drumul și în amplasamentul tramvaiului, putem discuta cu dumnealor.”, a explicat Liviu Gârtoi.

Măsura autorităților, care va fi pusă în aplicare începând cu 1 iunie, îi nemulțumește însă pe agenții economici din zonă. Oamenii consideră măsura abuzivă și nu înțeleg cum de s-a ajuns aici.

„Este o măsură abuzivă, pentru că în toată lumea asta există comerț stradal. Că s-a făcut un proiect cu piste de biciclete… nu știu dacă pe colțul blocurilor vor merge aceste piste! Cred că se dorește dispariția acestor chioșcuri și nu știu cine are de câștigat în urma acestei acțiuni. Este o porcărie ceea ce vor să facă, să ne mute lângă Bârzava, la Gara de Nord! Păi acolo nu mai este vadul de aici. E trist ceea ce se întâmplă, când faci o investiție și vine cineva și o demolează și își bate joc de banii tăi! Este, dacă vreți, tipic românesc. Mă mir că s-a ajuns aici, pentru că primarul Popa vine din mediul privat și este privat și în continuare, iar asta pe mine mă îngrijorează, nu e ceva în regulă!”, spune administratorul societății Miruna, Marin Belei. Belei mai spune că va pune lacătul pe două magazine, iar 12 angajați vor rămâne șomeri.

În aceeași situație sunt și alți operatori economici din zonă, care vând îmbrăcăminte și încălțăminte și care se văd acum nevoiți să-și găsească o masă în bazar sau pur și simplu să renunțe la afacerile din care-și întrețineau până acum familiile.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/