Cele două oferte care au fost depuse pentru realizarea unui prim tronson din linia de rulare a tramvaiului au fost respinse. În urma analizei s-a constatat că prețurile cerute de cele două asocieri de firme interesate depășesc valoarea estimată inițial.
La final de aprilie, doi ofertanți erau înscriși la licitația organizată de Primăria Reșița pentru realizarea unui prim tronson din linia de cale ferată pe care urma să circule tramvaiul: Strabag și Alstom Transport SA. Proiectul în cauză prevede circa 4 kilometri, pentru care prețul estimat era de aproximativ 81,3 milioane de lei. Potrivit unei informări emise astăzi de Primăria Reșița, cei doi ofertanți au înaintat costuri mult mai mari, astfel că ofertele lor au fost respinse.
„În urma evaluării ofertelor depuse de către cele două asocieri de firme ai căror lideri sunt STRABAG ȘI ALSTOM s-a constatat că acestea depășeau valoarea estimată a investiției, motiv pentru care, în conformitate cu Legea nr. 98/2016, art. 215 alin. (4) litera e), procedura de achiziție a fost anulată automat de către Sistemul electronic de achiziții publice.”
Cert este că municipalitatea nu renunță la acest proiect care, poate cel mai important, permite reabilitarea carosabilului pe principalele artere ale Reșiței. Va fi lansată o nouă licitație care va include și „Înnoirea parcului de material rulant al operatorului de transport, inclusiv implementarea Sistemului automat de taxare, a Sistemului de Management al Flotei și crearea Sistemului de Informare Dinamică a Călătorilor în stații și în vehicule”. „Prin această abordare se vor putea realiza concomitent toate lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de tramvai și a lucrărilor rutiere, cuprinse în Planul de Mobilitate al Municipiului Reșiței.”, mai spun reprezentanții Primăriei.
Poate cel mai mare dușman al acestui proiect este acum timpul. Proiectul, cu o valoare totală de aproape 35 de milioane de euro, are ca termen de finalizare data de 30 noiembrie 2023.