Noua revoluție Google în e-mail marketing

noua revolutie google mail marketing
stiri Timisoara si Resita publicitate online untitled design set 970x90 px

Compania Google a anunțat că începând cu 2024 va face schimbări majore la expedierea de e-mailuri. Sunt măsuri considerate importante și care apar la 20 de ani de la înființarea acestui serviciu. Astfel, vor fi impuse câteva cerințe celor care se folosesc de e-mail ca mijloc de comunicare sau marketing. Unele schimbări par a fi decente, altele au potențialul de a afecta deopotrivă firme mari dar și micile afaceri. Să le trecem în revistă.

Esența revoluției Google anti spam

Dacă trimiteți mai mult de 5.000 de mesaje zilnic (către conturi de gmail) deja intrați în atenția Google, serviciul de combatere al spamului. Bine, veți spune, cine trimite atâtea mesaje într-o singură zi? Răspunsul este relativ ușor de dat. O bază de date decentă a unui magazin online, a unui blogger, a unui ziar online ca să nu mai vorbim de influenceri… trece ușor de această cifră.

Stiri si publicitate online in ziar Express de Banat

Ca să nu intrați în categoria spammerilor, Google impune câteva cerințe.

  • Trebuie să fiți autentificați în sistem. Adică să fiți logat pentru a dovedi că sunteți cine pretindeți.
  • Dacă trimiteți mailuri pe sistem de listă trebuie să oferiți destinatarului posibilitatea de a se dezabona cu un singur click.
  • O rată mare de spam va atrage după sine și pierderea dreptului de a folosi serviciile Google Mail. Adică dacă sunteți dovedit spammer adio Google!?

Autentificarea și consecințele acesteia

Cei de la Google spun că sistemele lor, bazate în special pe inteligența artificială împiedică 99,9% din spam, mesaje phishing și programe malware. De asemenea, 15 miliarde de mesaje definite a fi spam sunt blocate în fiecare zi. Și că a venit timpul pentru o revoluție în acest domeniu.

Este greu de prevăzut în totalitate ce va însemna pentru agențiile de marketing și ceilalți expeditori pe bază de listă „să fii logat în sistem”. Cu siguranță însă vom asista la o răsturnare de ierarhii. Adică firmele de marketing, ziarele online, magazinele online nu vor mai putea utiliza propriile servere, propriile programe de trimis mesaje. Sau acestea vor trebui să fie „aprobate” de Google, și de lucrat se va lucra pe servere „avizate”? Vom vedea…

Un singur lucru este sigur. Exclusivitatea înseamnă publicitate iar aceasta înseamnă bani! Deci, ceea ce este cert e că avem de-a face cu o nouă metodă de a face bani a celor de la Google.

Dezabonarea cu un singur click

Acesta pare a fi un criteriu ceva mai greu de realizat. Destinatarii oricum aveau la dispoziție pe lângă butonul de dezabonare și pe cel de raportare ca spam. Cel din urmă era (și este) folosit pentru situațiile în care dezabonarea era mai greu de realizat sau pur și simplu utilizatorului i se părea anevoioasă.

Poate că mesajul nu e spam dar destinatarul pur și simplu nu are chef de oferta in fiecare zi. Sau nu vrea anumite oferte.

În lume sunt 1,8 miliarde de utilizatori de adrese de g-mail. Dezabonarea cu un singur click pare că ridică deja probleme. Cum adică, nu vor putea fi gestionate preferințe de e-mail? Poate un destinatar-abonat al unui ziar vrea doar știri din sport, nu și de business! Oricum, acest criteriu cred că va face niște valuri, cel puțin de realizare tehnică…

Cum devii spammer mai ușor

Cei de la Google au spus că dacă un anumit expeditor va avea o anumită rată de spam pentru mesajele trimise, acesta va pierde accesul la căsuțele poștale de g-mail. Cum obții această rată este ușor de înțeles: destinatarul trebuie să-ți definească mesajul drept spam. (Cam așa procedează și Yahoo și Outlook…)

Însă cât este de mare această rată? Câți trebuie să spună despre tine că ești spammer? Cifre despre care Google încă nu a spus nimic, poate că nici nu este definitivată această strategie.

Concluzie: Google face schimbări revoluționare

Se estimează că aceste viitoare schimbări ar trebui să provoace un fel de revoluție. Ceva asemănător cu algoritmul Penguin din căutările pe internet. Așadar, sunt toate șansele de a asista la căderi de firme, la lansarea altora.

Schimbările se vor produce însă în primul rând peste Ocean și în Europa Occidentală. La noi, în România, poate mai încet. Să observăm că aici încă există firme care vând servicii de marketing prin directoare de promovare. Ceea ce nu mai există demult.

Probabil că vom asista totuși la redefinirea ierarhiilor din marketingul onlline. Concomitent cu mai puțin spam…

» New Gmail protections for a safer, less spammy inbox

» Prima pagină de la Google nu mai există. Deci, trăiește clipa!

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/