Moldova Nouă luptă cu fenomenul câinilor străzii doar la nivel declarativ! Interes real: zero!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Nenumăratele campanii de sterilizare a patrupedelor, organizate în orașul de la malul Dunării, par să nu se schimbe cu nimic situația grămezilor de câini abandonați pe străzile urbei. Preocuparea cetățenilor pentru diminuarea acestui fenomen este aproape inexistentă, dovadă fiind numărul de animale sterilizate săptămâna trecută, pe parcursul a două zile: 40, dintre care majoritatea –pisici.

Chiar dacă informațiile cerute în privința calendarului campaniilor de sterilizare au făcut-o pe Monica Izvănariu, partenerul fiecărei astfel de acțiuni organizate la Moldova Nouă, să creadă că timpul sacrificat merită efortul, dar mai ales că oamenii au început să înțeleagă necesitatea și importanța unor astfel de demersuri, realitatea din teren arată că lucrurile nu sunt tocmai roz, cruzimea față de animalele abandonate reușind să depășească scenariul oricărui film horror.

Pus în fața nepăsării ființelor înzestrate cu rațiune, președintele Asociației A.L.M.A. , omul care sprijină necondiționat activitatea Adăpostului Speranței M9 încă de la înființare, a avut o ieșire dură pe rețelele de socializare, acesta subliniind câteva din motivele pentru care orașul de la malul Dunării nu poate fi așezat în rândul orașelor civilizate, atât din Caraș-Severin, cât și din alte județe ale țării, la capitolele compasiune, milă și implicare în privința diminuării înmulțirii necontrolate a câinilor de pe stradă.

„Primim multe apeluri telefonice sau comentarii pe pagină de genul: «Când va fi următoarea campanie de sterilizări la Moldova Nouă?» și lucrul acesta ne-a făcut încrezători în oameni. Am sperat că eforturile noastre nu au fost în van și că oamenii au devenit responsabili. În campania de săptămâna trecută, 26-27 august, abia s-au adunat 40 de animale. Majoritatea pisici. În același timp, oamenii abandonează, fără nicio grijă, câini pe străzile orașului. Am fi vrut ca această postare să fie una de mândrie, dar nu e. Între timp, colegii de la Sânnicolau Mare sterilizează sute de câini în fiecare lună, la Băile Herculane, în campanie, vin oamenii buluc, încât medicii sunt nevoiți să îi amâne până la următoarea campanie. Baia Mare a încheiat o campanie cu peste 200 de animale sterilizate, iar, la Oravița, oamenii vin și fără programare doar ca să nu fie refuzați. La noi a bătut vântul. În locul obișnuitelor fotografii din campanie, vă lăsăm mai jos imaginea ultimilor amărâți abandonați de concetățenii noștri. Unii luați din stradă, cu urme de lanț la gât, alții predați direct de către stăpâni în adăpost. Mulți dintre ei, câini de rasă. Nu știm cum să facilitam accesul la informație, mai mult decât am făcut-o, și nici nu știm cum să vindecăm fracturile logice ale celor ce ne declară sus și tare că refuză sterilizarea propriilor câini «de rasă» (am pus ghilimele pentru că, deși le explicăm că un câine de rasă este certificat doar de Asociația Chinologică și de certificatul de origine, nu de anunțul de vânzare de pe paginile de comerț cu animale, oamenii consideră că aceste certificări sunt mofturi și se simt ofensați că li se atrage atenția că pantofii de marcă sunt de fapt «adibas»). Nu știm cum să mai explicăm gravitatea bolilor ce apar în timp din cauza nesterilizarii pentru că toți, brusc, își amintesc de câinii pe care i-au avut, animale care au trăit bine mersi până la adânci bătrâneți. Și nici nu știm cum să mai explicăm faptul că amărâții ăia aruncați în drum nu au nicio vină, că nu îi adoptă nimeni și că nu e nevoie să mai contribuim și noi cu înmulțiri inutile. Apoi apar postările în care cineva are de dat puiuți de la cățeaua personală, dintr-o montă absolut accidentală, când soluția se afla la-ndemână și acea montă nu ar fi avut loc, dacă era sterilizată cățeaua, și că, bineînțeles, toți, dar absolut toți, o vor steriliza după ce vor da puii. Numai că asta nu se întâmplă aproape niciodată. Și o luăm de la capăt.”, este semnalul tras de Monica Izvănariu cu scopul de a-i sensibiliza şi responsabiliza pe toţi cei care au pretenţia unui oraş curat.

promovare banner maxagro Muzeul TM

Sursa foto: Facebook.


1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/