Gropile din Timișoara, astupate până în aprilie, promite primarul. Peste o mie de străzi, verificate de inspectorii trimiși pe teren

Angajații Direcției Tehnice din Primăria Timișoara au fost trimiși pe teren ca să vadă câte gropi sunt pe străzi și unde anume. Au fost inventariate până acum 1.300 de străzi, anunță autoritățile locale, iar toate defecțiunile au fost prioritizate, împreună cu tot ceea ce afectează siguranța circulației.

Acțiunile de plombare a gropilor apărute peste iarnă au început deja pe arterele principale, urmând ca acestea să se realizeze și pe străzile secundare, apoi pe cele din cartiere, acolo unde este nevoie de intervenție.

Viceprimarul Ruben Lațcău anunța recent că bugetul alocat reparațiilor este comparativ cu cel de anii trecuți, iar tronsoanele de drum asfaltate recent și pe care au apărut gropi vor fi reparate de firmele care au executat lucrările, fără costuri suplimentare din partea primăriei.

„Anul trecut am avut undeva la 70 de milioane de lei pe care primăria i-a cheltuit pentru reparații de gropi, pe cârpit de drumuri, pe pus de semafoare, de tras linii pe asfalt. Este un cost foarte mare. Trebuie să ne asigurăm că întreținem străzile și reparăm gropile, dar că nu ajungem să facem prin reparații lucrări de investiții. Avem de exemplu în centru, unde am vrut să reparăm trotuarele și am ajuns să asfaltăm toată strada. Aceste costuri care practic nu au fost bugetate la începutul anului nu oferă predictibilitate în modul în care intervenim noi pe străzile Timișoarei.”, explica la acea dată viceprimarul Lațcău.

CITEȘTE ȘI: Inspectorii Direcției Tehnice, trimiși pe teren să verifice starea drumurilor din Timișoara. Lațcău: „Până acum, planificarea bugetului de reparații se făcea din primărie, de pe scaun”

În altă ordine de idei, Dominic Fritz a anunțat, în privința Drumului Boilor, că cei de la CNAIR ar putea găsi o soluție pentru a finanța joncțiunea acestui nou drum cu centura de sud a orașului. În proiectul centurii acest drum nu există, el a apărut ulterior, iar acum legătura dintre Timișoara și Moșnița nu poate fi deschisă până nu se rezolvă această problemă a finanțării viitoarei girații.