Funcționarii plimbă în continuare hârtii prin instituțiile importante din Timiș. Digitalizarea este încă la stadiul de proiect

Digitalizarea principalelor instituții publice din județul Timiș este în continuare doar pe… hârtie. Abia peste câțiva ani vom putea vorbi de un proces implementat în acest sens la Primăria Timișoara, iar în ceea ce privește Consiliul Județean Timiș, deocamdată se lucrează la identificarea nevoilor fiecărui birou din instituție. 

Anunțată ca o prioritate încă de la momentul la care actualii conducători ai Timișoarei, respectiv Timișului erau doar candidați la funcțiile pe care astăzi le ocupă, digitalizarea este încă în stadiu de proiect.

La începutul anului, Dominic Fritz trecea în revistă numărul adreselor și solicitărilor înregistrate la Primăria Timișoara în 2020 și spunea că peste 90% din documente au fost depuse fizic sau trimise prin curier. Nici 3% nu au fost transmise online, anunța edilul local atunci. Nici angajații nu erau foarte preocupați, potrivit primarului, să folosească mijloacele electronice de comunicare. Astfel, doar 27 dintre cei aproximativ 600 de angajați trimiseseră mai mult de două e-mailuri pe zi.

leader board 728 x 90 px

CITEȘTE ȘI: „Fritz începe digitalizarea primăriei cu funcționarii publici: „Din 600 de angajați, 108 au trimis în medie un mail pe zi”

„Este un șantier uriaș la care lucrăm foarte mult. Am fostul manager Intel România consilierul meu personal pe partea de digitalizare. Lucrează cu o echipă de specialiști voluntari, un grup de firme care dau consultanță gratuită și o să avem cam în două luni primul prototip pentru un sistem digital de administrare internă.”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Pentru timișoreni, primăria a construit mai multe pagini pe care le pot folosi, cum e cea a creșelor din oraș. Părinții își vor putea înscrie online la grădiniță, în viitorul an școlar. Rând pe rând, toate serviciile primăriei vor avea astfel de site-uri, a mai spus primarul Timișoarei.

„Pas cu pas vom digitaliza fiecare serviciu din Primăria Timișoara. E un proces lung, vorbim și de un training și pentru angajați care nu sunt poate obișnuiți să folosească mijloacele electronice de comunicare, dar sunt absolut convins că în anii ce vin o să vedem o revoluție digitală.”, a explicat Fritz.

Nici la Consiliul Județean Timiș lucrurile nu sunt mai avansate. Deocamdată, la 1 iunie a intrat în vigoare noua organigramă care introduce un nou birou de telecomunicații și transformare digitală.

CITEȘTE ȘI: Alin Nica: „În Consiliul Județean Timiș încă mai circulă mape, încă fluturăm hârtii.” Ce presupune transformarea digitală a instituției?”

„Mai întâi lucrăm la partea de strategie, de strângere a informațiilor cu privire la cerințele fiecărui departament, după ce însumăm toate aceste lucruri vom fi hotărî cu privire la formula pe care mergem: dacă vom face o digitalizare folosind personalul propriu sau vom externaliza acest proces și vom achiziționa un produs software furnizat de o companie specializată. Dar acum suntem în etapa de strângere și de analiză a nevoilor.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În privința digitalizării administrației la nivelul județului, Alin Nica a mai spus și că aici se pot folosi fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru că lipsa unui astfel de proces face ca serviciile publice furnizate să fie de o calitate mai slabă.