Fritz începe digitalizarea primăriei cu funcționarii publici: „Din 600 de angajați, 108 au trimis în medie un mail pe zi”

Peste 90% din solicitările adresate Primăriei Timișoara în 2020 au fost depuse fizic de contribuabili, fie transmise pe CD Loga nr.1 prin curier. Dominic Fritz vrea să schimbe acest lucru. În vizorul lui intră și angajații primăriei care nu prea folosesc mijloacele electronice de comunicare. 

Potrivit edilului local, 90.000 de adrese și solicitări au fost înregistrate în 2020 în Primăria Timișoara, pentru toate tipurile de servicii. Dintre acestea, peste 90% au fost depuse fizic sau transmise prin curier, 5,6% prin fax, iar 2,68% au fost transmise online.

Dominic Fritz spune că i-a cerut consilierului său Val Mureșan să lucreze la un raport de digitalizare și chiar dacă nu sunt bani pentru a plăti experți cu care să lucreze la o strategie în acest sens, primarul vrea să îi facă și pe angajați să folosească mai multe mijloacele electronice de comunicare.

„Asta duce la o situație în care funcționarii sunt de fapt încurajați să lucreze cu aceste hârtii. Din 600 de angajați, doar 27 de angajați trimit mai mult de două mailuri pe zi, iar 108 angajați au trimis un mail pe zi, în medie. Sunt poziții unde e mai mult sau mai puțin nevoie să folosim mailul, dar am rămas un pic în urmă în ceea ce privește digitalizarea. Încă nu avem bugetul pe anul acesta, de asta nu putem să efectuăm plăți, să lucră, cu experți la o strategie, cu firme de automatizare, dar toate astea se vor întâmpla. Vrem să încurajăm să se folosească mai mult de comunicarea internă digitală și să nu se scrie în plus, reciproc, niște scrisori.”, a explicat Dominic Fritz.

Fritz mai spune și că pe viitor dorește unificarea tuturor site-urilor primăriei. Spre exemplu, Direcția fiscală, Grădina zoologică sau Serviciul de creșe au acum site-uri de prezentare separate.

„Vrem să avem o singură intrare digitală în primărie și lucrăm și la automatizarea unor procese. Identificăm cele mai bune procese cu care putem să începem să automatizăm anumite fluxuri de documente și hârtii și să înțeleagă cetățenii de ce și pentru ei este o îmbunătățire dacă ei fac o cerere online.”, a mai explicat primarul.