Fritz anunță o nouă organigramă la Primăria Timișoara pentru anul viitor. Câți angajați lucrează acum pe C. D. Loga nr. 1?

Primarul Timișoarei anunță o altă organigramă pentru instituția pe care o conduce, însă noutatea va prinde contur anul viitor. În context, Dominic Fritz a vorbit despre o strategie de investiții care presupune un management unitar al tuturor proiectelor care urmează să se realizeze în oraș. 

Până la această reorganizare a activității din Primăria Timișoara, spre exemplu, viceprimarul Ruben Lațcău va răspunde de câteva domenii esențiale, care urmează să fie reîmpărțite după ce va fi ales și un al doilea vice, dar și angajat un administrator public. Potrivit primarului, Lațcău va fi responsabil de Direcția de Dezvoltare și de cea Edilitară, va răspunde de Evidența Persoanelor și „de câteva birouri mai mici”, cum ar fi cel de salubrizare.

„Asta este oricum o perioadă de tranziție până când avem și al doilea viceprimar și city-managerul. Atunci vom avea o împărțire mai largă a organigramei, iar oricum la anul vom avea o reorganizare un pic mai largă a structurii.”, a declarat Dominic Fritz.

Cu privire la această reorganizare, primarul a făcut referire la o strategie de investiții care urmează a fi pusă la punct și care vizează, în primul rând, prioritizarea proiectelor pentru Timișoara.

„Acum fiecare direcție în primărie are propriile proiecte, fără să fie o coerență între aceste proiecte și un management unitar al acestor proiecte. Asta duce la situația în care începem foarte multe lucrări fără să avem o acoperire în buget. Dacă comparați bugetul propus cu cel executat la sfârșitul anului vedem că doar o mică parte din investițiile propuse în buget au avut efectiv și efecte reale. Cred că avem o situație în care avem de 15 ori mai multe credite de angajament decât am avut bani reali în anul respectiv. Situația asta clar că nu este una foarte fezabilă din punct de vedere managerial, pe termen mediu și lung. Noi le vom prioritiza și vom face un plan coerent, o să avem un management al proiectelor unitar pentru toate proiectele. Asta o să se reflecte și în reorganizarea organigramei pe care o să o facem la anul și o să identificăm niște surse de finanțare cu care putem pe partea de investiții să ne asigurăm, fără să încărcăm bugetul local.”, a explicat Fritz.

În prezent, în Primăria Timișoara lucrează 540 de angajați. În prima sa zi de lucru în biroul de pe C. D. Loga nr. 1, Dominic Fritz spunea că abia așteaptă să își cunoască toți colegii, însă „e clar că trebuie să eficientizăm un pic lucrurile aici.” 

Spre comparație, în Palatul Administrativ lucrează 216 angajați la Consiliul Județean Timiș. Cu privire la organizarea activității consiliului, Alin Nica spunea că nu vrea să dea afară oameni, ci să îi pună la treabă pe cei care nu au în prezent obiectul muncii.