Comunicarea pe rețelele sociale, punct strategic în campania electorală. Mesajele transmise de principalii candidați la Primăria Timișoara

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Zbârnâie rețelele sociale de mesaje politice în campania electorală, iar candidații cotați cu cele mai mari șanse în cursa pentru Primăria Timișoara și-au intensificat munca în ultimele două săptămâni: aproape tot ce fac de dimineața până seara, de la întâlniri cu cetățenii, până la chestiuni personale, distribuie și în online. 

Nicolae Robu și Dominic Fritz sunt doi dintre candidații la Primăria Timișoara care folosesc intens în campania electorală canalele de social media, în special Facebook, ca să își transmită mesajele politice în încercarea de o obține simpatia potențialilor alegători.

Nicolae Robu comunică ”în forță” pe Facebook

Primarul în funcție al Timișoarei, candidat al liberalilor pentru încă un mandat, le-a spus prietenilor săi virtuali „la ce se gândește” de aproximativ 40 de ori, de la debutul campaniei. Postează conferințele de presă, participările la evenimente electorale, grafice cu privire la evoluția îmbolnăvirilor cu coronavirus sau puncte din programul său politic.

Pagina creată de Nicolae Robu pe Facebook în 2011 are 59.998 de fani, iar una dintre postările recente cu cele mai multe interacțiuni – 3,6 mii de like-uri, 200 de comentarii, 1,7 mii distribuiri – este un video Jerusalema Challenge realizat de mai multe cluburi de dans sportiv din Timișoara. Robu răspunde pe Facebook celor care îi postează comentarii, urmărind conștiincios statisticile din spatele paginii.

”Contactul meu direct cu cetățenii a fost extrem de strâns, prin prezența fizică, în mijlocul lor, în permanență și prin interacțiunea mea foarte strânsă pe Facebook, unde eu am circa 60.000 de likeri și încă vreo 5.000 de următori peste cei care au dat like și ei sunt foarte, foarte mulți timișoreni. Nu e ca în cazul altora când majoritatea celor care îi urmăresc nici nu sunt din orașul lor. Mă preocupă să am în mod special cu cât mai mulți timișoreni”, a declarat Nicolae Robu.

Potrivit Facebrands, o zi după această postare, pagina lui Robu a crescut cu 117 like-uri.

Dominic Fritz (USR PLUS): „Momentan avem un stereotip politic total detașat de cetățeni”

De potențialul rețelei de socializare se folosește și principalul contracandidat al lui Nicolae Robu, usr-istul Dominic Fritz. Comunică mult, iar oamenii reacționează. Pagina candidatului politic Dominic Fritz are peste 34 de mii de aprecieri, iar în ultimele aproximativ două săptămâni a generat 53 de postări. Una dintre cele mai populare postări este reprezentată de un selfie realizat cu câteva ore înainte de lansarea programului său politic „Revoluția bunei guvernări”. Fotografia a strâns 2,7 mii de like-uri.

Banner Forta Dreptei tm 1000x100 1000x100 (4)

„Recunosc: mi-a luat un pic de timp să mă obișnuiesc cu a mă gândi mereu cum să transmit un mesaj mai departe comunității, dar social media înseamnă că primești și un feedback și se creează o comunitate. Munca nu e neapărat doar să fac un live sau sa postez ceva. După, oamenii vin cu comentarii, cu idei, cu întrebări și trebuie și acolo să reacționezi. Îți trimit mesaje la orice oră și asta pentru mine a fost și este o provocare, pentru că social media doar reflectă viața de afară, nu este o înlocuire și îți ia foarte mult timp dacă o iei în serios, dar cred că este și un prilej de a regândi relația dintre politicieni și cetățeni pentru că momentan avem un stereotip de om politic care este total detașat de cetățeni, care trăiește în spatele unor ziduri, care nu este accesibil și eu vreau să arăt că sunt un om care s-a decis să lupte din interiorul sistemului, pentru interesul omului”, a declarat Dominic Fritz.

Realizat sub forma unui text publicistic, Dominic Fritz a publicat pe pagina sa de Facebook textul care avea să genereze cea mai bună interacțiune cu publicul, în această campanie electorală. Cu titlul „Cum de am învățat așa de bine limba română? (o poveste adevărată de ziua limbii române)”, postarea a obținut peste 5.000 de like-uri, a fost comentată de aproape 290 de internauți și distribuită de peste 470 de ori.

În aceeași zonă s-au încadrat și momentele în care Fritz arăta live cum învață să conducă o Dacie sau să împăturească sarmale. ”De exemplu, când am învățat să conduc această Dacia 1300 am vorbit despre infrastructura în Timișoara. Încerc să transmit printr-un mod mai ușor digerabil un mesaj important, iar în al doilea rând, e important să arăt că eu nu le știu pe toate și că sunt deschis să învăț lucruri noi, lucruri care sunt importante pentru comunitatea locală – așa m-a învățat Laura Laurențiu cum să fac sarmale”, a explicat Fritz.

Candidații PSD și Pro România duc o campanie mai puțin elaborată pe rețelele sociale. Pagina lui Marius Craina are 14 mii de like-uri, iar cea a Voichiței Lăzureanu are 3,3 mii de like-uri. Echipa de campanie a lui Marius Craina a realizat aproximativ 20 de postări pe Facebook, de la începutul campaniei electorale, iar cele mai multe emoții a generat anunțul lui Craina de depunere efectivă a candidaturii.

Voichița Lăzureanu a postat primele mesaje pe pagina dedicată candidaturii sale la începutul lunii august. Majoritatea postărilor vizează întâlnirile electorale cu votanții.

15 candidați au intrat în cursa pentru Primăria Timișoara la alegerile din 27 septembrie. Aceștia sunt: Nicolae Robu (PNL), Adrian Popescu (Partidul Alianța Liberalilor și Democraților), Farkas Imre (UDMR), Voichița-Elena Lăzureanu (Alianța PSD-PPU), Dorel Gabriel Tomescu (Partidul Verde), Marius Lucian Craina (Pro România), Dominic Samuel Fritz (Alianța USR-PLUS), Alexandru Mutruc (PMP), Marian Gheorghe Cucșa (Partidul Republican), Dumitru Moroianu (PRM), Florin Bodnărescu (Partidul Noua Românie), Ovidiu Marcel Sîrbu (Partidul Re:Start România), Petrică Folică (Partidul Rezist), Lucian Mugur Șerdean (independent) și Ilie Vasile Sîrbu (independent).

(E)

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/