Mediatizarea informației potrivit căreia trenul Oravița-Anina va mai circula doar trei zile pe săptămână i-a revoltat pe mulți. În principal, pe oamenii de rând, turiști, antreprenori sau simpli iubitori de istorie și natură. Mobilizarea lor a fost una exemplară, iar doleanțele, ascultate, așa cum de prea puține ori se întâmplă în România.
Mediul online a fost acaparat de revolta oamenilor care nu doresc să se tragă cortina peste o parte importantă a istoriei cărășene. Semmeringul bănățean, un traseu pe care cei mai mulți decidenți îl vor închis din interese personale, a fost la un pas de abandon. Pentru început, de mâine ar fi urmat ca trenul să nu mai circule decât vineri, sâmbătă și duminică, pe motiv că n-ar fi o afacere profitabilă. Zvonurile spuneau însă că acesta ar fi fost doar primul pas, urmând ca, din luna ianuarie, linia Oravița-Anina să fie închisă definitiv.
CITEȘTE ȘI: Cine vrea să condamne la moarte Semmeringul bănățean?
Au apărut articole în presă, au apărut comentarii și chiar o petiție online care a adunat aproape 600 de semnături într-un timp record. Culmea, de această dată, strigătele oamenilor au ajuns și la urechile politicienilor cărășeni, mai sensibile în această perioadă de pre campanie electorală… Liberalul Marcel Vela i-a bătut obrazul ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în plenul Senatului, iar o zi mai târziu, Luminița Jivan anunța că a purtat discuții cu același ministru pentru a se reveni asupra deciziei. Și s-a revenit! S-a anulat documentul care prevedea călătorii doar la final de săptămână.
Culmea, reprezentanții CFR Călători și-au dat seama, în doar câteva zile, că linia Oravița-Anina este frecventată de turiști și că ea nu trebuie închisă în timpul săptămânii. În totală contradicție cu solicitarea de la începutul lunii… Așadar, în 6 septembrie directorul Valentin Dorobanțu spunea că este necesară „eficientizarea activității de transport feroviar de călători” și, „datorită traficului scăzut de călători în unele zile lucrătoare ale săptămânii”, a decis ca, din 25 septembrie, trenul să circule doar vineri, sâmbătă și duminică. Astăzi, o informare a CFR Călători spune opusul! „Ținând cont de interesul turistic sporit pentru secția Oravița – Anina, CFR Călători pune la dispoziție trenuri care permit asigurarea solicitărilor tuturor categoriilor de călători pentru această rută. (…) Atât turiștii ocazionali, cât și grupurile organizate de turiști sunt invitate să folosească serviciile CFR Călători pe această secție istorică”. „Interes turistic sporit”?! „Secție istorică”?! Ce răzgândire fulger…
Motivul? Directorul CFR Călători s-a întâlnit astăzi cu ministrul Cuc! Să-și fi dat seama acesta din urmă că ruta merită menținută în viață după vizita făcută săptămâna trecută în județul Caraș-Severin…?
CITEȘTE ȘI: Semmeringul bănățean scapă de pericol? Parlamentarii cărășeni, „treziți” de oamenii de rând