Cătălin Drulă: „Sistemul de la Transporturi este unul de furt, minciună și incompetență!”

Infrastructura din Timiș a fost pusă sub lupa lui Cătălin Drulă. Deputatul critică stângăciile din cazul autostrăzii Lugoj-Deva și lipsa de curaj a ministrului Lucian Bode. Vestea bună pentru românii din vest: autostrada Timișoara-Moravița intră în discuțiile pentru studiul de fezabilitate!

Deputatul Cătălin Drulă a vorbit despre provocările autostrăzii Lugoj-Deva și restricțiile impuse pe lotul 3. Useristul consideră că restricțiile de viteză sunt o aberație, motiv pentru care șoferii nu le respectă. Dacă viteza maximă decisă pentru acel tronson este de 80 km/h, Cătălin Drulă a declarat că aplicația Waze a înregistrat o medie de 115 km/h și spune că limita a fost gândită pentru a masca rezilierea abuzivă a contractului de construite. „Lugoj-Deva, lotul 2 este în continuare nicăieri! Constructorul căruia i-a fost reziliat abuziv contractul a câștigat 50 de milioane de euro la arbitraj. Avem o licitație lansată pentru același lot, suspendată de aproape nouă luni. Lotului 3, cel deschis în decembrie, abia ieri au fost ridicate restricțiile pentru traficul greu. Până acum nu au avut voie tirurile și autovehiculele peste 7,5 tone. A fost pur și simplu un abuz, autostrada era perfect circulabilă. În tot acest timp, traficul de marfă, pentru care, în mare parte, sunt făcute autostrăzile, să folosească drumul național aflat într-o stare groaznică. În continuare a rămas o restricție de 80 km/h, care este aberantă. Nu se poate respecta de cei care circulă acolo oricât ar vrea. Este o autostradă nouă, care arată ca o autostradă nouă și se comportă ca o autostradă nouă. Am văzut pe cifrele Waze că limita de viteză medie este de 115 km/h. Oamenii simt și un pericol să meargă cu o viteză de melc. Singurul motiv al acestor restricții este acoperirea unei mizerii enorme făcute anul trecut, când s-a reziliat acest contract la aproape 99% finalizat. Ne-a lăsat fără garanție și compania de drumuri a vrut să arate că este o autostradă proastă pentru a-și acoperi gestul aberant. Este un haos total!”, acuză useristul.

Licitația pentru o altă zonă a inelului complet care să permită ocolirea Timișoarei nu a fost lansată, dar deputatul și-a exprimat speranța ca studiul de fezabilitate viitor să permită ocolirea prin completarea cu tronsonul de legătură dintre A1 și Sânandrei. „Nu s-a lansat licitația pentru proiectul care ar completa inelul de centură al Timișoarei, respectiv varianta de ocolire Timișoara vest, din zona fostei fabrici de zahăr de la Contitech, de la canalul Bega, unde se termină centura Timișoara sud, până la giratoriul de la Sânandrei. S-a vorbit că în ianuarie se va lansa licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, dar nu s-a lansat încă. Ar fi extrem de util pentru ca în completare cu drumul de legătură între A1 și Sânandrei să realizeze complet bypassul complet al Timișoarei.”, a comentat Drulă. Cătălin Drulă a venit totuși cu o veste bună pentru românii din regiunea de vest: „Un lucru important pentru Timișoara și vestul țării este studiul de fezabilitate pentru autostrada Timișoara-Moravița. Se discută traseul și sunt vizate alternativele de traseu”.

Cătălin Drulă a discutat despre o posibilă funcție de ministru al Transporturilor. Deputatul a criticat sistemul, pe care l-a caracterizat drept un mediu infracțional și de incompetență, prilej cu care a reiterat nevoia de reformă. Actualul ministru, Lucian Bode, nu a scăpat de critici. Cătălin Drulă i-a reproșat lipsa de curaj în momentul în care putea să repună în uz contractul reziliat de Răzvan Cuc și să evite plata de daune în valoare de 50 de milioane de euro. „Sistemul de la Ministerul Transporturilor este unul de furt, de minciună și de incompetență. Când te duci acolo, trebuie să te duci cu o viziune reformistă, în care să aduci niște oameni noi, să îți dai seama care sunt oamenii din sistem care îți spun adevărul și care sunt acolo pentru un loc călduț. Abia după ce premierul premierul Orban s-a rățoit în ședința de Guvern și a creat un moment, directorul adjunct CNAIR, Sorin Scarlat, și-a dat demisia. Cine merge în poziția de ministru al Transporturilor trebuie să se gândească la faptul că deranjează sistemul. Ministrul actual nu are această intenție, este unul din seria lungă de miniștri care lucrează cu sistemul așa cum este. Eu știu că a fost o oportunitate să repună în uz contractul reziliat în noiembrie. Nu a vrut să își asume gestul curajos.”, a încheiat deputatul USR.