Situație incertă la parcări!

Pe ordinea de zi a celei mai recente ședințe de consiliu local s-au regăsit și două proiecte de hotărâre privind parcările cu plată din orașul de pe Bârzava. Deși reșițenii au așteptat cu nerăbdare să afle unde își vor putea lăsa mașina fără să plătească, starea de incertitudine se prelungește.

 

Proiectele de hotărâre au vizat scoaterea mai multor parcări din Reșița de sub incidența deciziei miniparlamentului din 2009 și reducerea numărului celor cu plată de la 2.200 la 464. Consilierii locali însă, s-au abținut. Astfel că, legea locală nu a putut fi schimbată.

 

“Am trăit din nou amărăciunea unei decizii pe care nu pot să o înțeleg. Aleșii PNG și PDL s-au abținut atunci când a fost vorba de un interes al reșițenilor. S-au făcut greșeli! Pe lângă parcările cu plată au fost incluse nepotrivit un număr mult mai mare de parcări, ajungându-se la 2.200 de locuri. Oamenii sunt deranjați de atitudinea reprezentanților celor trei firme”, a spus edilul-șef al Reșiței.

 

Acesta a adăugat că este nevoie de o administrare corespunzătoare a parcărilor cu plată, dar nu oricum. De aceeași părere este și consilierul local Lenuța Ciurel. “Mă așteptam să apară modificări la regulamentul de funcționare. Cetățeanul care oprește într-o parcare cu plată nu poate fi încasat direct acolo, pe loc. În plus, sunt clienți care chiar vor să plătească, dar nu au unde. Ar fi mai bine ca, în loc să îi amenințe pe cetățeni, să le vândă tichete chiar în parcare, iar șoferul să le plătească pe loc, să fie cinstit”, a spus Lenuța Ciurel.

 

Oficialii firmei sunt revoltați

În timp ce aleșii veneau cu alte propuneri decât cele vizate de proiectul de hotărâre, reprezentanții firmei spun că nu pot micșora numărul locurilor de parcare, însă sunt dispuși să

ajusteze prețurile. Mai mult decât atât, sistemul de taxare nu poate fi schimbat. “Modul de taxare a parcărilor este clar organizat și se interzice încasarea manuală. Noi am făcut o rețea de distribuție în chioșcurile de ziare. Nu este nevoie să creăm un război al nervilor”, a spus șeful Serviciului de Parcări, Bogdan Mischie.

 

Prin proiectul de hotărâre, dacă ar fi fost aprobat, firma Repark ar fi renunțat la parcajele de pe străzi și ar mai fi administrat doar 600 de locuri de parcare. Subiectul va fi analizat în continuare și, cel mai probabil, intră din nou în discuție la ședința viitoare.