Popa nu se împiedică de câteva garaje neîngrijite! Aduce buldozerele și impune cu forța civilizația în Micro I!

Primarul Reșiței își asumă riscul de a pierde voturi peste doi ani și chiar de a pleca din fotoliul de primar pentru că nu le dă de ales cetățenilor care se opun modernizării municipiului!

Câțiva proprietari de garaje, unii cetățeni cărora nu le priește aerul unui oraș modern, alții prost informați sau care preferă să-și parcheze mașinile în noroi, dar fără niciun cost, au sărit la gâtul primarului Nelu Popa după ce acesta a dezvăluit proiectul municipalității pentru cartierul Micro I din Govândari. E vorba despre zona Victoria – Intim, dintre bulevardele Republicii și Muncii. Primăria vrea în primul rând să refacă toate parcările dintre blocuri, să reabiliteze căile de acces pietonal și rutier și să facă altele noi. Zona este excesiv de aglomerată, iar multe autoturisme sunt parcate pe spațiul verde, pe trotuare sau pur și simplu ocupă un sens de circulație. Ceea ce înseamnă pericol maxim, pentru că, spre exemplu, nu de puține ori intervenția pompierilor a fost îngreunată și chiar obstrucționată de aceste autoturisme. În mod evident, locuitorii cartierului nu au soluții, locurile de parcare fiind în prezent mult sub ceea ce e nevoie. Situația se poate îmbunătăți semnificativ și primarul Reșiței promite că așa se va întâmpla indiferent dacă vor continua sau nu vociferările din partea unora.

Primăria Reșița a demarat un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic, pe care l-am și validat, privitoare în principal la parcările din zona Romaniței. Plecăm din spate de la Victoria, venim cu un drum de legătură, venim pe lângă parcul pentru copii, demolăm bateria de zece garaje, facem în loc 23 de locuri de parcare, drumul continuă și îl legăm de următoarea parcare care va fi introdusă în proiectare în toamnă. Am vorbit cu oamenii de acolo, le știu nemulțumirile, oamenii renunță cu greu la lucrurile pe care le au. Sunt mașini parcate pe iarbă, a fost distrusă toată iarba. Îmi pare rău, dar trebuie să luăm această decizie pentru că avantajează întreaga zonă. O voi face indiferent de consecințe, îmi asum. Nu există altă soluție decât să dărâmăm aceste garaje. O parte din ele sunt neutilizate, n-au mai fost deschise ani la rând, iar în procent covârșitor ele nu sunt ocupate de mașini, ci de murături, de biciclete și alte lucruri de care oamenii n-au neapărat nevoie”, a explicat edilul-șef.

Reacțiile proprietarilor de garaje din zonă, care ar urma să fie demolate pentru a face loc unui număr cel puțin dublu de mașini, sunt dintre cele mai dure. „Chiar vă bateți joc de noi în ultimul hal?! Aveți niște idei sub orice formă. Aduceți investitori! Ați tăiat sălciile și ați pus palmieri sau ce sunt ăia și în partea cealaltă se vede orașul parcă e în pielea goală. Este urât, oribil! Noi suntem proprietari pe garaje, nu vom renunța așa ușor, ne judecăm!”, a replicat o doamnă care a avut grijă să-și alerteze vecinii în sensul că primarul va interzice circulația rutieră pe Bulevardul Republicii și că va construi o șosea în adevăratul sens al cuvântului printre blocuri, distrugând spațiile verzi, garajele și chiar vreo două blocuri.

În realitate, proiectul Primăriei arată cu totul și cu totul altfel. Printre blocuri, între bulevardele Republicii și Muncii, va apărea o variantă de legătură, care înseamnă de fapt legarea parcărilor din cartier print-o alee, exact așa cum există astăzi la fiecare intrare din bulevard înspre blocurile din Micro I. Se modernizează parcările și se fac altele noi, se refac trotuarele, spațiile verzi și locurile de joacă pentru copii și se montează o instalație complet nouă de iluminat public. Necazul mare e în realitate că se vor demola mai multe garaje. „La Oradea s-au dărâmat 367 de garaje pe malul Crișului și s-au făcut 700 de locuri de parcare. La Timișoara s-au dărâmat peste 1.000 de baterii de garaje în ultimii patru ani! Ne dorim ca în afară de Bulevardul Republicii în zona Intim – Victoria și Muncii să facem a treia opțiune de a traversa Microraionul I printre blocuri. Tot ce înseamnă garaje în acest areal le vom dărâma. Vrem să creăm încă o soluție alternativă de circulație, alta decât cele două bulevarde, nu să deviem pe aici circulația. Trebuie să trezim în noi semințe de altruism. Nu ne putem atinge de un metru pătrat de spațiu verde, nu avem multe soluții. Toate punctele termice le vom demola și vom face parcări și zone de circulație. Govândariul a fost înţesat de tot felul de construcții, toate blocurile au tot felul de plombe, de chioșcuri. E o densitate mult peste ceea ce se acceptă astăzi în civilizația urbană. Tot ce prind garaje în oraș și putem face parcări, le dărâm! Dacă aveți o problemă cu asta, aveți ocazia să mă evacuați, să mă trimiteți acasă!”, a explicat Nelu Popa.

Proprietarii garajelor ce urmează a fi demolate vor fi despăgubiți de către Primărie, spațiile verzi rămân și se vor reamenaja, se creează locuri noi de parcare și valoarea apartamentelor din zonă va crește. Practic, pentru cei mai mulți dintre locuitorii zonei sunt numai avantaje. Lucru de care cei mai mulți s-au convins imediat după ce au aflat că șoseaua dintre blocuri care distruge tot a fost doar o dezinformare. Mai mult sau mai puțin intenționată!