CFR ne lasă perplecşi! În caz de temperaturi ridicate, trenurile nu vor mai pleca din staţii?!

CFR Infrastructură a transmis ieri un comunicat valabil în special pentru judeţele aflate sub cod portocaliu de caniculă. Deci, începând de azi, 2 august, şi pentru judeţele din Banat.

Viteza de circulație a trenurilor va fi redusă semnificativ, iar personalul CFR va efectua revizii suplimentare pe rețeaua feroviară în perioada 1-6 august, din cauza temperaturilor ridicate anunțate de Administrația Națională de Meteorologie, potrivit unui comunicat transmis marți de CFR Infrastructură, citat de Mediafax.

„Personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenționare de cod galben și cod portocaliu, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, se arată în comunicatul transmis ieri după-amiază de CFR Infrastructură.

CITEŞTE ŞI: Ne așteaptă zile de foc! Județul Caraș-Severin se va topi din nou la temperaturi insuportabile!

Reamintim că judeţul Caraş-Severin se află începând de azi sub cod portocaliu de caniculă, potrivit ultimului anunţ făcut de ANM, cel din 31 iulie. „Miercuri și joi (2 și 3 august), valul de căldură se va intensifica şi va cuprinde toată țara. Vremea va fi caniculară, indicele temperatură-umezeală (ITU) se va situa în general peste pragul critic de 80 de unităţi, iar local minimele nocturne nu vor coborî sub 20 de grade. În Banat, Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și în sud-vestul Olteniei disconfortul termic va fi deosebit de accentuat și se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent între 36 și 39 de grade”.

Dacă e să ne luăm după comunicatul CFR Infrastructură, prin „reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală“ se poate înţelege că, pe anumite tronsoane, acolo unde temperatura în şine atinge 50 de grade, trenurile nu se vor mai mişca din loc! De exemplu, în staţiile CFR cu opriri planificate ale trenurilor, acolo unde se circulă normal cu viteze sub 20 km/h, prin reducerea vitezei cu 20 km/h trenurile vor fi nevoite să staţioneze până la răcirea şinelor sub 50 de grade! Să sperăm că nu se va întâmpla aşa şi că avem de-a face doar cu o greşeală de exprimare a celor de la CFR Infrastructură. Altfel, o călătorie cu trenul din Banat la Bucureşti nu va mai avea obişnuitele întârzieri de ore, ci… de zile.