Au fost centralizate toate neregulile constatate în ultimele luni, în urma incendiului care a avut loc săptămâna trecută, pe Stația de Transfer din Timișoara operată de societatea Polaris. Probleme au fost găsite și în stațiile din Jimbolia, Deta și Făget. Firma are la dispoziție o lună să remedieze problemele identificate.
Centralizarea vine după ce incendiul care a izbucnit la Stația de Transfer Polaris din Timișoara ar fi avut drept cauză neglijența operatorului.
Neregulile au fost constatate în urma controalelor făcute de reprezentanții ADID Timiș și Consiliul Județean Timiș, în ultimele luni, atât la Timișoara cât și în stațiile din Jimbolia, Deta și Făget. Astfel, la Stația de Transfer Timișoara au fost găsite 23 de nereguli, alte 20 la centrul de colectare din Jimbolia, la fel și la Deta, iar la Făget, controalele au scos la iveală 15 nereguli.
Autoritățile au constatat, printre altele, că firma nu respectă procedura de acceptare a deșeurilor în centru, nu are schema de personal completă, barierele electromagnetice nu sunt funcționale, iar în majoritatea centrelor, marcajele rutiere nu mai sunt vizibile. De asemenea, perdeaua vegetală este incompletă în cele mai multe centre verificate, sistemul informatic nu funcționează, iar pe platforme au fost găsite animale, cai sau câini.
„Atât în cadrul vizitelor efectuate în Stația de transfer Timișoara și în centrele de colectare din județ, cât și în cadrul ședințelor de management avute lunile trecute, echipa noastră a transmis reprezentanților Polaris să respecte prevederile contractului de delegare prin concesiune a unor activități componente ale Serviciului Public de Salubrizare în județul Timiș nr. 9.468/24.07.2014 și a documentelor care fac parte integrantă din acesta.”, a explicat vicepreședintele CJ Timiș, Cristian Moș.
Firma Polaris M Holding SRL are la dispoziție 30 de zile pentru a remedia problemele, altminteri vor fi făcute demersurile legale pentru ca autoritățile să se asigure că prevederile contractului de delegare sunt respectate.