Viceprimarul Lațcău îi răspunde consilierului local care a criticat proiectul Magistralei Verzi: „Perspectivă de anii ’60”

magistrala sagului1

Ștefan Sandu, consilier local PNL, a criticat proiectul transformării Căii Șagului într-o Magistrală Verde, pe motiv că pe arterele importante, pe care se intră și se iese din Timișoara, nu ar trebui să se facă experimente. Pe de altă parte, viceprimarul Lațcău îi răspunde că are o „perspectivă de anii ’60”, iar pe aleșii liberali îi numește „cor de bocitoare”.

Ștefan Sandu, consilier local PNL, nu vede deloc cu ochi buni proiectul privind transformarea Căii Șagului într-o Magistrală Verde. Vă amintim faptul că Primăria Timișoara a anunțat, în această săptămână, că s-a finalizat licitația pentru proiectarea Magistralei Verzi – Calea Șagului.

Timișoara are câteva intrări/ieșiri importante în oraș: Calea Lugojului, Ciarda Roșie (Buziașului), Calea Șagului, Calea Aradului, Calea Lipovei. Și mai sunt câteva, dar nu la asemenea nivel. Este o chestiune elementară că nu te apuci să faci experimente pe aceste căi. Ele trebuie să faciliteze doar ieșirea/intrarea cât mai fluidă și rapidă a mașinilor din oraș”, a declarat Ștefan Sandu.

Pe de altă parte, Ruben Lațcău, viceprimarul USR al Timișoarei, i-a răspuns consilierului local PNL că ar avea o gândire de anii ’60.

Lipsa de interes din partea colegilor de „coaliție” pentru proiectele mari ale orașului este pur și simplu șocantă. La fel de șocantă este și perspectiva de anii ’60 pe care peneliștii locali o au și de care sunt foarte mândri, dovadă că plătesc promovare pentru a-și etala ideile. Epoca automobilului a rămas bine înfiptă în mentalitatea încețoșată a unor consilieri aflați la al enşpelea mandat, dar și a trâmbițarilor fostei administrații. Calea Șagului și Bv. 16 Decembrie sunt dintre intrările în oraș cu care nu ne putem mândri, nevoia de o reabilitare majoră fiind una imperativă. Să nu uităm că trotuarele de pe 16 Decembrie au stat ani de zile înainte de schimbarea administrației cu o soluție de bătătură de pământ, fără a fi reparate spargerile companiilor de utilități. Bulevardul acesta este principala radială de legătură a orașului cu Serbia și zona de SV a României și de asemenea unul din cele mai aglomerate bulevarde din perspectiva transportului în comun”, a afirmat Ruben Lațcău.

Viceprimarul Timișoarei a mai precizat că așteptarea ca un bulevard să fie doar o autostradă urbană este una toxică pentru oraș și încremenită în timp.

Corul acesta de bocitoare, pentru care când se face ceva e rău că se face, când nu se face de ce nu se face; pentru care șantierele dintr-o zonă sunt prea multe și sunt o problemă, iar în partea opusă sunt prea puține și de ce nu se fac, arată doar nivelul extrem de scăzut al politicii românești. Interesul public este un slogan mestecat în declarații la partid, proiectele esențiale sunt criticate ba că nu au șapcă, ba că au, investițiile majore restante de zeci de ani deranjează și, în general, totul este rău pentru că nu e partidul galben la pușculiță. Anul viitor vrem să avem acest proiect finalizat, cum ne propunem ca la anul să avem licitația de execuție pentru Podul de la Solventul, un alt proiect despre care am auzit doar cum nu se va face și care tocmai ce a primit aviz pe SF în Comisia de Circulație”, a explicat Ruben Lațcău.