Cei din USR scot la lumină partea mai puțin cunoscută a lucrărilor derulate de firma PORR în Reșița: calitatea lasă mult de dorit, fiind departe de rigoarea austriacă.
Având în vedere că la ora actuală Reșița este un adevărat șantier, puțini sunt cetățenii care au luat contact cu porțiunile finalizate ale celui mai ambițios proiect din oraș: reintroducerea tramvaiului. În Govândari, acolo unde lucrările sunt avansate, calitatea lor lasă de dorit. „Suntem conștienți că o lucrare de asemenea anvergură nu se va mai realiza în orașul nostru în următorii 20-30 ani, fapt care ne obligă să fim exigenți atât la termenele de execuție, dar mai ales la calitatea lucrărilor executate.”, spune Aurel Pinoșanu, membru în Biroul Local USR Reșița, cel care a făcut o plimbare pe șantierul Kaufland – Intim și a întocmit o listă întreagă de nereguli, pe care o redăm întocmai:
-s-a turnat asfalt pe partea carosabilă a intersecției Kaufland – Lidl pe timp de ploaie, contrar normativelor în vigoare;
-asfaltul turnat prezintă zone cu segregări accentuate, atât cel de pe carosabil, cât și cel pietonal sau de pe pista de biciclete;
-s-au sesizat asfaltate cu planeitate necorespunzătoare facilitând formarea bălților chiar și după o ploaie ușoară;
-pe pistele de biciclete întâlnim capace ale căminelor de vizitare, mai precis 27 de bucăți pe tronsonul Kaufland – Intim, pe partea stângă, și tot cam atâtea pe partea dreaptă, chiar și un hidrant; unele dintre capace sunt montate mai sus decât bordurile pistei putând duce la accidentări;
-pistele de bicicletă nu sunt continue – în direcția Kaufland –Intim pe partea stângă întrerupându-se între strada Ineu și Aleea Țarcului, iar pe partea dreaptă neexistând pe toată porțiunea Victoria – Intim;
-în unele zone trotuarul este inexistent, pista de biciclete intersectâdu-se direct cu scările magazinelor sau cu colțul clădirii;
-în zona oficiului poștal s-a montat un ala doilea rând de borduri cu risc de accidentare;
-intersecția străzii Vlădeasa cu bld. Republicii are doar 4 metri lățime făcând destul de dificilă intrarea și ieșirea a două autovehicule în același timp;
-intersecția străzii Șurianu cu bld. Republicii are doar 3 m lățime, aceasta putând fi folosită doar cu sens unic;
-pe trotuarul dintre Kaufland și Victoria, pe partea dreaptă, sunt montați stâlpi pentru susținerea firelor electrice necesare infrastructurii de tramvai;
-există borduri deplasate sau chiar sparte de trecerea utilajelor care nu au fost înlocuite până la turnarea asfaltului;
-în zona Victoria –Kaufland nu se va mai putea schimba direcția de mers spre stânga decât la capetele tronsonului.
„În consecință, considerăm că este necesară remedierea problemelor constatate (cele care se mai pot remedia), pentru a ne putea bucura cu toții de rezultatul acestei lucrări mulți ani de acum încolo. Sperăm de asemenea ca diriginții de șantier sa fie lăsați să-și facă treaba în timpul și la recepția lucrărilor.”, mai spune Aurel Pinoșanu.
Primăria Reșița anunța anul trecut, atunci când au fost semnalate primele probleme privind calitatea lucrărilor, că nu va accepta la plată lucrări care sunt neconforme.
CITEȘTE ȘI: Firmă austriacă, lucrare românească? Se îngroapă alți bani europeni în Reșița?