Odată cu anunțarea oficială a faptului că tramvaiul va tăia una dintre benzile de circulație pentru autoturisme în mare parte a Reșiței, apar și primele reacții ale liderilor politici din Caraș-Severin.
Anunțul cu subiect și predicat privind modalitatea în care se va circula în Reșița odată cu finalizarea lucrărilor pentru tramvai a fost făcut săptămâna trecută, adică la aproape un an de la demararea proiectului. Potrivit declarațiilor primarului Ioan Popa, vor rămâne două benzi pe sens pe tronsonul Kaufland – Intim. În rest, cea de-a doua bandă va fi folosită doar de mașinile de intervenție și de mijloacele de transport public.
CITEȘTE ȘI: ADR-ul dictează cum se va circula din Triaj spre zona centrală a Reșiței
În urma anunțului, primul lider politic care a comentat situația a fost Andrei Plujar. Președintele USR Caraș-Severin spune că se simte păcălit și că i s-ar fi părut firesc ca absolut toate detaliile importante ale proiectului să fie prezentate reșițenilor înainte de începerea proiectului.
„Putem să spunem că am fost păcăliți de către Nelu Popa. Eu personal mă simt păcălit și cred că mulți reșițeni se simt păcăliți pentru că nu ne-a fost menționat niciun moment că tot traseul va fi pe o singură bandă, mai puțin Govândariul. Am primit aceste informații odată ce a început proiectul, le-am primit trunchiate, le-am primit în momentul în care au vrut cei din Primărie să le primim. Ori faptul că nu ni s-a spus de la început întreg adevărul înseamnă că am fost păcăliți. Nu știu câți reșițeni ar fi fost de acord cu acest proiect dacă ni se spunea de la început că vom circula din Muncitoresc până în Govândari pe o singură bandă.”, spune Andrei Plujar.
Liderul USR amintește că, în momentul în care a candidat pentru fotoliul de primar, Ioan Popa era nemulțumit de faptul că Primăria Reșița nu este o instituție transparentă. Însă de atunci nu s-a schimbat nimic, în opinia sa. „Acest proiect trebuia pus în dezbatere publică, toate aceste informații să fie transparente. Eu știu că Nelu Popa a câștigat Primăria în 2016 cu lozinca potrivit căreia Primăria Reșița este cea mai opacă primărie din țară. După 2020, Primăria Reșița chiar a primit oficial acest titlu de cea mai opacă primărie din țară. Căutăm multe proiecte pe site-ul primăriei, însă nu găsim mai deloc informații, iar eu cred că proiectul cu tramvaiul a fost cu intenție ascuns ca să nu aflăm decât în momentul execuției, când este prea târziu, că vom circula pe o singură bandă.”, spune Plujar.
Ioan Popa a anunțat că traficul rutier se va concentra în viitor pe zona mallului din Mociur, acolo unde vor fi mai multe benzi de circulație, evitându-se aglomerarea pe vechile trasee. Însă ce se va întâmpla în momentul în care vor începe lucrările în Mociur, iar tot traficul se va muta pe zonele cu o singură bandă, se întreabă Plujar. „Asta este, toate drumurile trec pe la mall, așa sperăm, vrem, nu vrem, o să trecem pe la mall. Însă trebuie să ne imaginăm ce va însemna construcția unui nou drum care să lege centrul de Govândari și ce va însemna circulația pe o singură bandă în momentul în care drumul agricol din Mociur se va închide pentru reabilitare.”
Nici în ceea ce privește respectarea termenului-limită Andrei Plujar nu se arată mai optimist, bazându-se pe depășirea celor anunțate până acum.
O altă problemă ridicată de liderul USR face referire la capacitatea tramvaielor de a prelua afluxul de populație. Nu doar pe cei care merg în mod uzual cu autobuzele în momentul de față, ci și pe cei care, din cauza aglomerației, vor renunța la mașinile personale. „Nu știu cum vom reuși să îngrămădim în tramvaie populația care nu va mai putea să meargă cu mașina din cauza traficului.”
Concluzia președintelui USR este una tristă: „E bine că, dacă n-am reușit prin alte mijloace să ajungem la nivelul unui oraș mare, măcar o să avem trafic de oraș mare în Reșița. O să ne simțim ca în Timișoara, ca în București și o să stăm și noi blocați în trafic.”