ADR-ul dictează cum se va circula din Triaj spre zona centrală a Reșiței

triaj resita

O condiție impusă de finanțatorul proiectului tramvai spulberă speranțele șoferilor reșițeni, care credeau că odată cu finalizarea lucrărilor, traficul va reveni la normal pe toate tronsoanele de drum din oraș.

O întrebare care a stârnit multe discuții în mediul online, legată de felul în care se va circula în Reșița după finalizarea lucrărilor la tramvai, a fost lămurită de primarul Ioan Popa, într-o recentă conferință de presă. Potrivit edilului, circulația în Govândari va rămâne similară cu cea de dinaintea demarării proiectului, două benzi pe fiecare sens. Schimbări vor apărea, însă, de la Intim spre zona centrală a orașului, pentru mașinile individuale.

 „În Govândari vom rămâne, în principiu, la patru benzi, câte două pe fiecare sens, și tramvaiul va opri în mijloc, iar stațiile vor fi refugii între tramvaie, acesta este și motivul pentru care avem uși pe partea stângă. În restul orașului, de la Intim în sus, vom merge pe o bandă dedicată pentru tramvai, autobuz, taximetre, Salvare, Pompieri, și o bandă de circulație pentru mașini individuale. Între cele două benzi va fi o bordură oblică de circa trei centimetri, asta ca să eliminăm anumite panici legate de «Doamne ferește dacă se întâmplă ceva pe bandă!» Nu, se va putea accesa de pe o bandă pe cealaltă, dar va fi interzisă circulația autovehiculelor individuale pe banda de tramvai, pentru că a fost o condiție impusă de Programul Operațional Regional și de Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest), pe o perioadă de cinci ani să avem bandă dedicată.”, a explicat primarul Reșiței.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Edilul le reamintește însă reșițenilor că există un al doilea proiect, care va demara în curând, și care are în vedere mutarea traficului pe zona Mociur. „Să nu uităm că noi avem licitat, și trebuie să anunțăm câștigătorul în săptămânile următoare, între companiile Porr și Strabag, pentru realizarea unei bretele prin Mociur care va avea patru benzi. Deci, mutăm foarte mult din traficul individual pe partea cealaltă a Bârzavei. Evident că în momentul în care apare centrul comercial, mallul și aqualandul, se va muta traficul pe partea cealaltă inevitabil, iar ceea ce am spus, și eu nu mă feresc de lucrul acesta, vom mări prețurile la parcările pentru mașini individuale în oraș, astfel încât să încercăm să mutăm publicul de pe mașini individuale pe transportul public.”, a concluzionat Popa.

publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/