Praful continuă să fie o problemă majoră în Timișoara, iar măsurătorile arată că s-a depășit de mai multe ori nivelul admis de normele UE! Coincidență sau mai degrabă nu, marți a avut loc o ședință la Instituția Prefectului din cauza acestei probleme. Tot marți, la ora 8, prima oră din programul de lucru al bugetarilor, primarul Nicolae Robu a scos angajații de la mai multe instituții în stradă, să măture orașul!
Practic, la ședința grupului județean privind coordonarea aplicării planurilor de menținere a calității aerului și a planurilor de calitate a aerului, s-a discutat despre stadiul actual al elaborării planului de menținere a calității aerului pentru județul Timiș, prezentarea activităților discutate în cadrul ședinței privind demararea procedurii de elaborare a Planului de Calitate a Aerului în Municipiul Timișoara din data de 15.11.2018 și planificarea unei campanii de informare și conștientizare a populației cu privire la modul de colectare a deșeurilor în județul Timiș. Cifrele, din păcate, sunt îngrijorătoare.
Nivelul de praf depășește normele, la primărie atitudinea e de indiferență
Agenția pentru Protecția Mediului Timiș a transmis că valorile de praf din aer au fost depășite în șase zile la stația TM1 situată pe Calea Șagului, șapte zile la stația TM2 din incinta Liceului Carmen Sylva și două zile la stația TM5 situată pe Calea Aradului. În anul 2018, au fost în total 31 de depășiri, un număr foarte mare. Pentru a evita declanșarea procedurii de infringement asupra Timișoarei, conducerea Instituției Prefectului Județul Timiș a solicitat Primăriei Municipiului Timișoara încă din luna noiembrie a anului 2018 să prezinte măsurile luate pentru ca particulele în suspensie PM10 să nu depășească valorile limită admise. Numărul maxim admis este de 35 de depășiri pe an.
Cei de la primărie însă se fac că plouă. „Cu toate acestea, Primăria Municipiului Timișoara nu a dat curs solicitărilor venite din partea Instituției Prefectului Județul Timiș nici până la această dată”, se arată într-un comunicat al Instituției Prefectului. De asemenea, instituția a solicitat Primăriei și să comunice unde pot fi depozitate deșeurile din construcții, pentru a preveni ca cetățenii să le abandoneze pur și simplu pe domeniul public. Cei de la primărie nu au făcut nimic nici în acest sens. În schimb, de marți, angajații instituțiilor au fost scoși la măturat străzile, deși nu au aceste atribuții în fișa postului.
La ședința de marți, subprefectul Daniel Franțescu a solicitat Primăriei o informare cu privire la prezentarea prestatorilor de salubritate de pe domeniul public (spălarea și măturarea carosabilului, a trotuarelor, golirea coșurilor de gunoi, încărcarea și transportul depozitelor necontrolate de deșeuri abandonate pe domeniul public), precum serviciile pe care le oferă pentru curățarea și întreținerea spațiilor verzi, golirea coșurilor de gunoi din parcuri, scuaruri și locuri de joacă. Subprefectul a mai propus o colaborare între Primăria Timișoara, ADID Timiș, operatorii de salubrizare și instituții publice pentru derularea unor campanii de informare și conștientizare a populației din poartă în poartă și în instituțile de învățământ privind gestionarea corectă a deșeurilor.