Sute de mii de lei cheltuiţi ilegal în Păltiniş!

Banii publici au ajuns, fără îndoială, batjocura instituţiilor cărăşene. O mare parte dintre aceştia este administrată fie, pur şi simplu, prost, fie după bunul plac al şefilor. Un exemplu este şi Primăria Păltiniş, care nu a ezitat „să se joace” ilegal cu bugetul.

Potrivit controalelor desfăşurate de specialiştii Curţii de Conturi la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, UATC Păltiniş a încheiat angajamente legale prin care au fost descoperite cheltuieli peste nivelul creditelor bugetare aprobate cu suma de aproximativ 120 mii lei. Pe lângă asta, ,,deşi în lista de investiţii a fost prevăzut un singur obiectiv de investiţii, Asfaltare străzi, în valoare de aproximativ 509,8 mii lei”, în instituţia cărăşeană ,,au fost încheiate, de fapt, contracte şi emise facturi pentru asfaltare străzi numai pentru suma de 81 mii lei”, se arată într-un raport public al organismului de stat. Se pare că restul sumei a fost direcţionată pentru alte patru categorii de lucrări care nu au fost prevăzute în lista de investiţii.

CITESTE SI: Prejudiciu de 5 milioane lei în judeţ!

De altfel, încălcarea legilor în vigoare şi lipsa oricărei preocupări pentru cheltuirea legală şi judicioasă a banului public este evidentă. Liderul Primăriei Păltiniş neagă însă toate ,,minciunile” apărute în raportul public.

,,Nu este adevărat ceea ce se spune, minte cel care a scris. Nu au fost cheltuiţi bani aiurea, a fost un drum care depăşea cu 200 de metri lucrarea şi constructorul a zis că nu mai vine la anu’ pentru 200 de metri. A făcut şi bucata aia şi a rămas să-i dau la anu’ banii. Aşa a fost şi se poate dovedi cu ordinul de plată de la bancă că a fost plătită bucata aceea în 2013. Asta a fost tot, restul nu au ce ataca”, a precizat Ioan Popovici, edilul-şef al Primăriei Păltiniş.

Neregulile au dus la urmărirea penală

Infracţiunea comisă de Unitatea administrativ-teritorială Păltiniş nu a făcut altceva decât să ,,se facă auzită” de organele de urmărire penală, faptă care a dus la ,,eludarea dispoziţiilor ordonanţei de urgenţă privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare: neîntocmirea programului anual de achiziţii publice, neaplicarea procedurii corecte de achiziţie publică, precum şi divizarea nelegală a contractului de achiziţie publică”.

Primarul Ioan Popovici spune că doar întârzierea actelor a reprezentat un inconvenient. ,,În general, totul s-a rezolvat, doar nu au fost duse hârtiile la timp. Contabila era la spital, nu a fost o rea intenţie, şi dacă nu le-a dus în data de 4, le-a dus în data de 15 şi probabil de asta au spus că sunt nereguli. Dar hârtiile au fost duse încă din luna octombrie a anului trecut şi nu am mai fost chemaţi de nimeni, pentru că era exact ceea ce ei cereau”, a concluzionat edilul-şef.