,,Nu mi se pare normal să fiu călcat în picioare pe banii mei!”, aceasta este declarația păgubitului Marius Stoichescu. Ajuns la limitele răbdării, clientul agasat de firma de pază a magazinului va face plângere penală.
După ce a apelat deja la o plângere, fără niciun rezultat, în incinta magazinului, clientul păgubit nu se va opri aici. Decis să-și facă dreptate, acesta va depune o plângere penală la Poliție. Acesta are deja un avocat și are de gând să nu se oprească până nu este luat în serios de către autorități. De asemenea, Marius Stoichescu speră că odată cu inițierea unei plângeri penale va putea face rost și de filmările de pe camerele de securitate din incinta magazinului Kaufland, pentru a le folosi ca probe în proces.
,,Vreau să obțin și filmările de pe camerele video. Magazinul are un afiș prin care îi anunță pe clienți că se bucură de monitorizare video, pentru protecția lor în fața diferitelor incidente cu angajații. Explicația care mi s-a dat este că, din diverse motive, nu există nicio înregistrare video cu momentul în care cei de la pază m-au asaltat. Asta înseamnă că acea supraveghere este nulă.”. Plângerea penală va fi făcută împotriva firmei de securitate și, automat, împotriva magazinului Kaufland, care îi are în subordine pe agenții cu pricina. După spusele clientului păgubit, Kaufland învinovățește firma de pază pentru incident, dar agenții de pază nu au făcut altceva decât să îndeplinească ordinele interioare ale supermarketului.
CITEȘTE ȘI: UPDATE: La Kaufland, trucurile de marketing ,,ieftine” sunt mascate de agenții de pază agresivi!
În lipsă de probe care să ateste neconcordanța dintre prețul promoțional de la care a pornit scandalul și prețul de pe bonul fiscal, clientul nu poate face plângere la OPC. Protecția Consumatorului nu poate lua măsuri fără probe clare. „La Protecția Consumatorului nu am ce face, pentru că nu am probe. Dacă nu ai poze să mergi și cu prețul de la raft și cu bonul, e cuvântul tău împotriva cuvântului lor. Scapă foarte ușor dacă nu ai nicio dovadă împotriva lor. Te bați cu morile de vânt. Au și schimbat etichetele de pe raft, acum apare și prețul întreg și prețul promoției. Ce mai pot face acum?”
Cum se apără oficialii magazinului Kaufland
,,Am luat la cunoştinţă evenimentul petrecut duminică, 03.11.2013. Dorim să vă asigurăm de faptul că nemulţumirile clienţilor sunt tratate de compania noastră cu cea mai mare atenţie. Dorim să vă asigurăm de faptul că am recurs la verificarea respectării procedurilor noastre interne, precum şi la discuţii cu cei implicaţi. Fără să încercăm să denaturăm impactul deosebit pe care acţiunile personalului extern de pază l-au avut asupra clientului, dorim să vă asigurăm că în cazul în care se va dovedi că au fost încălcate procedurile interne şi legislaţia în vigoare se vor lua măsuri disciplinare. Discuţia avută de acesta cu reprezentanţii firmei de pază intră în sfera activităţilor lor specifice şi este evident regretabil pentru noi faptul că lucrurile au escaladat. Vă asigurăm că efectuăm instructaje periodice atât cu angajaţii Kaufland, cât şi cu cei ai firmei de pază, pentru ca modul de interacţiune cu clienţii să fie corespunzător politicii noastre cu privire la amabilitatea faţă de client.
De asemenea, dorim să vă informăm că produsul dorit de client se numără printre articolele din cadrul campaniei Vânătoarea de reduceri. La raft există afişate două preţuri: unul cu reducerea aferentă cuponului din promoţie şi preţul întreg fără cupon. Vă asigurăm de corectitudinea afişării preţurilor.
Bineînţeles că în magazinele noastre beneficiaţi întotdeauna de garanţia schimbului de produse. Pe baza produsului şi a bonului de casă, vă puteţi adresa Biroului de Informaţii, pentru a returna produsul şi pentru a vi se acorda contravaloarea sa.”