UPDATE: La Kaufland, trucurile de marketing ,,ieftine” sunt mascate de agenții de pază agresivi!

Unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România își ,,cinstește” clientela cu promoții la tot pasul. Oricât de bine ar suna, ceea ce urmează anulează natura pozitivă a etichetelor promoționale. Promoțiile de pe raft se dovedesc a fi adevarate înșelătorii odată ajunse la casele de marcat.

Povestea este demonstrată, încă o dată, în cazul reșițeanului Marius Stoichescu, până ieri client fidel al lanțului de magazine Kaufland. Acesta nu doar că a picat în plasa etichetelor false cu prețuri reduse, ci a savurat și puțin din ,,autoritatea” agenților de pază pe care magazinul îi are în dotare. Clientul a povestit redactorilor Express de Banat modul în care, păcălit deja de promoția falsă, și-a încheiat sesiunea de cumpărături asaltat și interogat de agenții de pază. Aceștia i-au luat la puricat telefonul pentru că îl bănuiau pe păgubit că ar fi îndrăznit să fotografieze raftul promoțional cu pricina.

,,Pe raft era o promoție la mâncare de câini. Când am ajuns la casă, mi s-a încasat pe bon prețul întreg. M-am dus cu bonul la biroul de informații și, când au observat cei de acolo ca într-adevăr există o neconcordanță între prețul de pe bon și prețul promoției, mi s-a spus că este o promoție doar la raft. Le-am zis că mă voi duce la OPC, voi face o reclamație și că am să fac și o poză la raft ca dovadă. După care m-am întors, nu pentru a face poza, uitasem să cumpăr ceva, iar când am ieșit am fost așteptat de cei de la pază. Aceștia m-au amenințat că dacă nu le arăt toate folderele din telefon vor chema poliția. Telefonul este un lucru privat. Normal era, în cazul în care avea suspiciuni, să mă urmărească cineva fizic sau să se uite pe camere, nu să mă oprească la ieșire să îmi ceară telefonul. Nu au ce să caute ei să vadă toate pozele mele private. Nu aveau dreptul să îmi ceară telefonul. Au vrut să mă și legitimeze.”

Indignarea clientului a ajuns și la urechile Poliției. Văzând că problema nu are nicio soluție, acesta a apelat numărul de urgență 112. De asemenea, păgubitul a făcut deja o plângere în incinta magazinului și urmează să facă și o plângere penală la Poliție pentru a-și găsi dreptatea. De asemenea, spune el, nu va renunța la ideea care a declanșat practic întregul scandal, aceea de a sesiza Protecția Consumatorului de neregulile mascate cu care a avut de-a face. ,, Am depus o plângere la Kaufland și urmează să fac și o plângere penală la Poliție. Explicația celor de la biroul de informații a fost că prețul de pe raft este de fapt la promoție în cazul în care ai nu știu ce cupoane. Obligația lor este să afișeze prețul întreg. Era scris la raft prețul redus, al promoției. Nu există nicăieri și prețul întreg”, a declarat el.

Reporterii Express de Banat au cerut să afle și cuvântul șefului de magazin cu privire la problema reclamată. În urma sesizărilor oficiale făcute conducerii, avem certitudinea că vom primi un răspuns cât se poate de repede.

UPDATE, ora 16:05  Compania Kaufland cercetează evenimentul

Așa cum au promis, reprezentanții lanțului de supermarket au răspuns solicitării reporterilor Express de Banat:

„Vă mulţumim pentru mesajele Dumneavoastră și pentru faptul că v-aţi făcut timp să ne transmiteţi ceea ce vă împiedică să fiţi pe deplin mulţumit de magazinul nostru.

Am luat la cunoştinţă evenimentul petrecut duminică, 03.11.2013, în timpul vizitei Dumneavoastră în magazinul Kaufland din Reşiţa. Dorim să vă asigurăm de faptul că nemulţumirile clienţilor sunt tratate de compania noastră cu cea mai mare atenţie.

Legat de cele întâmpinate de Dumneavoastră în 03.11.2013, dorim să vă asigurăm de faptul că am recurs la verificarea respectării procedurilor noastre interne, precum şi la discuţii cu cei implicaţi.

Fără să încercăm să denaturăm impactul deosebit pe care acţiunile personalului extern de pază l-au avut asupra dumneavoastră, dorim să vă asigurăm că în cazul în care se va dovedi că au fost încălcate procedurile interne şi legislaţia în vigoare se vor lua măsuri disciplinare. Discuţia avută de Dumneavoastră cu reprezentanţii firmei de pază intră în sfera activităţilor lor specifice şi este evident regretabil pentru noi faptul că lucrurile au escaladat.

Vă asigurăm că efectuăm instructaje periodice atât cu angajaţii Kaufland, cât şi cu cei ai firmei de pază, pentru ca modul de interacţiune cu clienţii să fie corespunzător politicii noastre cu privire la amabilitatea faţă de client.

De asemenea, dorim să vă informăm că produsul dorit de Dumneavoastră se numără printre articolele din cadrul campaniei “Vânătoarea de reduceri”. La raft există afişate două preţuri: unul cu reducerea aferentă cuponului din promoţie şi preţul întreg fără cupon. Vă asigurăm de corectitudinea afişării preţurilor.

Bineînţeles că în magazinele noastre beneficiaţi întotdeauna de garanţia schimbului de produse. Pe baza produsului şi a bonului de casă, vă puteţi adresa Biroului de Informaţii, pentru a returna produsul şi pentru a vi se acorda contravaloarea sa.

Dacă pe viitor aveţi şi alte întrebări sau sugestii, ne puteţi contacta la numărul gratuit 0800.080.888 (apelabil în reţelele Romtelecom, Vodafone, Orange, Cosmote) de luni până joi între orele 8:00 – 17:30 şi vineri între orele 8:00 – 15:00 sau în scris, accesând www.kaufland.ro/contact.

Vă mulţumim pentru înțelegere.”