Autoritățile județene vor să dezvolte o rețea de piste pentru biciclete în întreg Timișul, care să lege toate localitățile, gările, parcurile industriale și zonele de agrement. Strategia e în lucru, harta velo urmând să fie întocmită de firma care va câștiga licitația ce se vrea a fi organizată în toamnă.
Cea mai recentă discuție pe temă a avut loc în această săptămână la Consiliul Județean Timiș, iar invitați au fost reprezentanții CFR, ai Apelor Române, Romsilva și ANIF.
Intenția celor de la CJ Timiș este ca majoritatea pistelor de biciclete care vor lega localitățile din Timiș să fie amenajate pe lângă râuri și prin pădure. Vor fi încheiate parteneriate cu CFR, Romsilva, Apele Române și ANIF, astfel încât infrastructura să poată fi dezvoltată pe terenurile acestor instituții.
„Cei care vor face strategia vor ști că dacă au nevoie să intre prin pădure, nu au voie să defrișeze, nu avem voie să asfaltăm. Singurul lucru pe care îl putem face este să pietruim pista sau să o facem de pământ, fără a defrișa zona respectivă. Noi ne-am dori să lege toate UAT-urile, cu parcurile industriale, cu alte mijloace de transport în comun, toate gările, zonele turistice, dar această strategie nu va include pistele din interiorul localităților. Majoritatea pistelor pe care ne dorim să le facem prin acea strategie vrem să nu fie pe lângă drumurile județene, ci prin zone de agrement, pe albia râurilor. Știu doleanța bicicliștilor de a avea umbră pe piste, nu să meargă prin soare.”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Cristian Moș.
După ce vor încheia discuțiile și vor creiona direcțiile de acțiune, autoritățile vor creiona caietul de sarcini ca să poată da drumul, la toamnă, licitației pentru atribuirea firmei care va elabora strategia velo.
„Ce subliniez din nou este că nu va fi un caiet de sarcini dat unei firme care să facă strategia și așteptăm să vină proiectul. Vom avea în caietul de sarcini vom prevedea discuții etapizate în care vrem ca, în fiecare etapă a strategiei, să se discute cu UAT-urile din zona respectivă, cu investitorii în turism, cu parcurile industriale, cu consiliul județean. La final, când va fi gata, te uiți doar dacă s-au respectat etapele convenite anterior.”, a mai explicat Moș.
Timișul este traversat de două din traseele EuroVelo care trec prin România: intră la Jimbolia și iese la Moravița. În cadrul dezbaterii din luna iulie, directorul Direcției de Investiții și Managementul Proiectelor din cadrul CJ Timiș, Mugurel Borlea, estima că strategia velo ar urma să fie implementată în cel puțin 8 ani.