CJ Timiș vrea să coloreze harta pistelor de biciclete din județ. Strategia va sta la baza dezvoltării unei rețele rutiere velo în Timiș. Nica: „Ne dorim să fim pionieri în această direcție”

Consiliul Județean Timiș vrea ca viitoarea rețea de biciclete din județ să lege localitățile între ele și să fie dezvoltată în zonele sălbatice sau cele nevizitate până acum. Pistele nu vor fi construite pe lângă drumurile județene sau în preajma căilor de circulație intensă, ci pe lângă malurile râurilor sau chiar în pădure. 

Deocamdată, autoritățile județene strâng opinii cu privire la viitoarele trasee ale pistelor de biciclete din județ. Va fi întocmit un caiet de sarcini, iar în urma unei licitații, specialiștii vor stabili cum va arăta această hartă velo a Timișului. Harta, la rându-i, va sta la baza dezvoltării rețelei rutiere velo în județ.

„Cicloturismul și rețeaua de piste este o chestiune foarte importantă, nu este doar o modalitate de a petrece timpul liber. În perspectiva în care Timișoara va fi capitală europeană a culturii în 2023, cei care vin aici trebuie să aibă o paletă largă de petrecere a timpului liber. Vor dori să aibă și activități de relaxare, de a vizita frumusețile județului nostru. Ceea ce ne-am gândit în această direcție se bazează pe câteva principii: pistele să nu fie pe lângă drumurile naționale sau căi de circulație intensă, ci să deschidă anumite zone sălbatice sau nevizitate până acum către ochii publicului larg. Mă refer la zona viticolă de la Recaș sau Silagiu, Drumul vinului, să replicăm ceea ce s-a făcut pe malul Begăi sau Timișului sau să facem acea autostradă de biciclete în jurul Timișoarei, legând localitățile periurbane de municipiul reședință de județ.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În acest sens, autoritățile județene au demarat o serie de consultări cu primarii din județ ca să vadă cum pot integra planurile pe care le au acestea cu viitoarea strategie a CJT.

„După, le vom etapiza ca să vedem cum putem finanța pistele de biciclete prin viitoarele programe de finanțare europeană și din bugetul local al județului sau al UAT-urilor. În același timp, noi dorim să fim integrați în rețeaua europeană de piste de biciclete. Încercăm să integrăm viitoarea noastră rețea și în EuroVelo, rețeaua europeană de cicloturism. Deja am avut contacte cu cei de acolo, sunt mai mulți pași pe care trebuie să îi parcurgem, dar o vom face. În același timp, ducem demersuri pentru a deschide punctul de trecere a frontierei la Uivar pentru a finaliza proiectul de la marginea malului Begăi, cu porțiunea de piste de biciclete din Republica Serbia.”, a mai explicat Nica.

Două din traseele EuroVelo traversează și România, iar unul dintre acestea trece prin Timiș: intră la Jimbolia și iese la Moravița. Viitoarea strategie velo pentru județ va cuprinde întreg teritoriul Timișului, nu interiorul localităților, a explicat, la rându-i, vicepreședintele CJ Timiș, Cristian Moș.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

„Am discutat deja cu 95% dintre primari, vom avea discuții și cu cei din industria turismului, inclusiv cu cei care dețin parcuri industriale. Discutăm despre scrierea unui caiet de sarcini, baza noastră pentru demararea unei licitații ca să avem o strategie velo. Este vorba despre o hartă care să lege toate UAT-urile, punctele turistice de interes din județ. Vrem ca pistele să aibă atât un rol utilitar, cât și unul de cicloturism, ca oricine să se deplaseze cu ajutorul bicicletei, în siguranță, în punctele interesante din județ. Am început discuțiile cu Apele Române, Ocolul Silvic și cu CFR-ul pentru că în strategiile macro pentru piste, în țările dezvoltate sunt folosite albiile râurilor, liniile CFR dezafectate și chiar pădurile. Iar ca să avem caietul de sarcini, trebuie să avem baza, cum putem interveni pentru că, spre exemplu, în discuțiile cu cei de la Ocolul Silvic, ei ne-au spus că nu se poate defrișa, nu se poate betona nimic.”, a spus Cristian Moș.

În cadrul discuțiilor avute cu primarii, edilul local din Sânmihaiu Român și-a exprimat intenția extinderii pistei de biciclete existente la patru benzi. La dezbaterea organizată de CJT, reprezentantul Asociației Club Sportiv Velocitas a propus ca rețeaua velo să fie dezvoltată luând ca model exemplele pozitive existente la această dată în județ, cum ar fi pista de biciclete de pe digul canalului Bega, din Timișoara până la granița cu Serbia. Iar un timișean care locuiește în Chișoda a propus o pistă de biciclete de la Timișoara la Stamora Moravița.

Autoritățile județene vor ca imediat după ce va fi scris caietul de sarcini să de-a drumul licitației, în toamnă, astfel încât de anul viitor să aplice pe diferite programe de finanțări pentru implementarea efectivă a strategiei.

„Proiectul va avea o evoluție graduală. CJ Timiș va finanța toată documentația care va sta la baza gândirii, aprobării acestei strategii, iar aceasta va face parte din planul județean de amenajare al teritoriului. Va fi o chestie sfântă vizavi de planul de amenajare al teritoriului. Discutăm despre realizarea unor trasee pe teritoriul județului, apoi să se identifice surse, programe ca să putem accesa fonduri.”, a declarat Mugurel Borlea, directorul Direcției de Investiții și Managementul Proiectelor din cadrul CJ Timiș. Potrivit lui, strategia ar urma să fie implementată în cel puțin 8 ani.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/