Semmeringul bănățean, hashtagul ce dă bine doar în postări și alocuțiunile politicienilor!

Linia de cale ferată Oravița-Anina, una dintre cele mai vechi trasee de cale ferată montană din țară, cunoscută și sub denumirea de Semmeringul bănățean, este și va rămâne doar un subiect ce dă bine în discursul politicienilor.

Considerată o bijuterie națională prin unicitatea construcției și traseului montan, linia de cale ferată Oravița-Anina, denumită și Semmeringul bănățean, a fost tema multor discuții ce aveau ca abordare dezvoltarea zonei Oravița, și nu numai, însă, din nefericire, totul a rămas la nivelul discuțiilor și propunerilor pompoase făcute de către diferiți decidenți politici. La un moment dat, chiar se căutau soluții de salvare prin introducerea traseului montan în patrimoniul UNESCO.

CITEȘTE ȘI: Oficialii europeni și Consiliul Județean caută soluții să salveze Semmeringul bănățean!

Evident, totul la nivel declarativ! De cealaltă parte, pe lista traseelor scoase la licitație de către CFR, Semmeringul bănățean se regăsea de fiecare dată ca linie de care autoritățile doreau să scape, demersuri ce erau  în totală contradicție cu inițiativele declarative în spațiul public ale decidenților cărășeni.

CITEȘTE ȘI: Frunzăverde merge la Bruxelles să salveze Semmeringul bănățean!

Și, ca toate aceste afirmații să fie întărite, în sensul că nimănui nu-i pasă de această rută, săptămâna aceasta a mai scos la iveală un aspect al nepăsării sau poate al incompetenței, care ne îndreptățește să credem că totul este doar de fațadă. Mai concret, săptămâna aceasta a fost pentru elevi săptămâna  „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun”, iar printre activitățile desfășurate în cadrul școlilor au fost cuprinse și vizitarea acestui traseu. Cum traseul este de interes pentru tot Banatul, și nu numai, cei de la CFR nu au anticipat o afluență mare de călători, mai ales că au avut experiența anilor trecuți. Și de aici au început nemulțumirile! Aproape toată săptămâna,  cadrele didactice care și-au programat o călătorie cu trenul pe ruta Oravița-Anina  au reclamat faptul că nu au avut locuri în vagoane, deși aveau bilete, iar rețelele de socializare s-au umplut cu postări prin care le reproșau celor de la CFR incompetența de care au dat dovadă  în soluționarea acestor disfuncționalități.

CITEȘTE ȘI: CFR a scos la licitație un monument istoric

Cei din Gara Oravița spun că ei nu pot face nimic, pentru că nu este de competența lor, iar biletele pentru această călătorie se eliberează de către agențiile de voiaj, iar casiera nu are acces la baza de date pentru a ști câte locuri sunt disponibile pe această rută. Am încercat să luăm legătura cu cei responsabili de aspectele semnalate de către cei în cauză, respectiv CFR Călători, însă aici ne-am lovit și noi de veșnica problemă în relația cu presa, operatoarea indicându-ne o adresă de e-mail unde să trimitem o solicitare cu privire la aspectele semnalate, conform Legii  544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Deși am insistat să ne fie trimise informațiile în timp util, până la ora când redactăm acest material nu am primit niciun răspuns. Cel mai probabil, o să-l primim în ziua XXX-a sau deloc. Depășită de situație, casiera din Gara Oravița a ales un mod tipic românesc de a „soluționa” problema și și-a luat două zile de concediu! Promovăm Semmeringul bănățean, NU?!

CITEȘTE ȘI: Semmeringul bănățean, discutat la nivel central!