CFR a scos la licitație un monument istoric

Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul ţării, Oraviţa – Anina, este scoasă la licitaţie de către Compania Naţională de Căi Ferate din România. Numărul mic de călători a făcut ca traseul să nu mai fie rentabil pentru CFR.

Cea mai interesantă linie de cale ferată din România şi din sud-estul Europei  va avea, probabil, altă soartă. Oficialii companiei vin cu noi idei referitoare la soarta acesteia, mai exact vor să-i găsească un cumpărător. Pe lista secţiilor neinteroperabile aflate pe raza sucursalei Timişoara figurează şi Oraviţa – Anina: „CNCF CFR SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere – prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri – secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, conform prevederilor HG 643/2011”, explică Oana Brânzan, şeful serviciului CFR.

Sindicaliştii nu acceptă închirierea căii ferate Oraviţa-Anina, un monument istoric de interes naţional: ,,Deocamdată, poziţia noastră rămâne aceeaşi, ca şi până acum, respectiv de a se opune închirierii căii ferate pentru că aceasta funcţionează cu un regim special. Ea face parte din patrimoniul cultural, are o valoare deosebită atât din punct de vedere istoric, cât şi al patrimoniului tehnic, datorită construcţiei pe care o posedă. Noi am găsit câteva soluţii pentru a o susţine financiar şi pentru a o menţine în exploatare. Nu acceptăm să fie cumpărată de niciun privat sau de altcineva. De altfel, săptămâna viitoare vom emite şi un act ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru a ne ajuta în a găsi soluţii. Deci, categoric nu!“, a declarat, pentru Express de Banat, Mitică Apostu, lider sindical în cadrul CFR Timişoara.

Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile.

Operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative”, mai adaugă Oana Brânzan.