Președintele PSD Caraș-Severin, deputatul Luminița Jivan, și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, au anunțat că drumul care a luat atâtea vieți din cauza stării incalificabile a asfaltului și a distrus mii de mașini se va bucura în sfârșit de reparații capitale!
Ministrul Cuc a fost adus de Luminița Jivan să vadă cu ochii lui ceea ce se numește, în 2019, Drum Național în România. Gropi și cratere la fiecare metru! Pentru că așa se prezintă la ora actuală DN 57, Moravița – Oravița – Moldova Nouă. Un drum care duce spre granița cu Serbia, spre Clisura Dunării, dar și spre alte obiective turistice și economice deosebit de importante pentru Caraș-Severin! „DN57 și 57A înseamnă o solicitare de-a noastră mai veche. DN 57 și 57A duc la părțile cele mai frumoase ale Banatului Montan, duc către Cheile Nerei, către zona Clisurii, către Baziaș”, a explicat Luminița Jivan.
Ministrul Transporturilor a detaliat mai departe ce presupun investițiile pe cele două sectoare de drum național, DN57 și DN 57A. „Pe DN 57 este cazul să se intervină de îndată. Am discutat despre soluţiile pentru DN 57 Oraviţa – Moraviţa. Avem un buget destul de generos, iar în afară de contractele subsecvente pe care le avem pentru aşternerea de covoare asfaltice, conducerile CNAIR şi DRDP Timişoara vor trebui să lucreze şi în regie proprie, deoarece au achiziţionat utilaje. Au staţii şi tot ceea ce le trebuie ca să lucreze. Avem promisiunea domnului Cristian Ispravnic, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, că se apucă, de acum într-o lună, de intervenţia, în regie proprie, la DN 57. Vom începe din Oraviţa. Bani sunt, totul este să permită şi vremea. Vom face un număr de 30 de km, dar știți ce m-am gândit?! Mie îmi palc provocările și, dacă permite vremea, bani sunt de consumat și atunci de ce să ne limităm la 30?! Poate se fac mai mulți. Poate facem 47! Numărul minim e 30 de kilometri. Mă întorc în luna mai să văd cum merg lucrările”, a declarat Răzvan Cuc.
Investițiile despre care a vorbit Cuc vizează, practic, doar tronsonul Moravița – Oravița. În calcule nu a intrat și Oravița – Moldova Nouă, lucru care a stârnit nemulțumire în rândul primarilor localităților de pe malul Dunării, iar aceștia n-au avut nicio reținere în a-i cere Luminiței Jivan să insiste pentru reparații și pe acest tronson, considerând că e chiar mai important decât DN57A Pojejena–Socol. „Pentru drumul între Pojejena şi Socol, unde există un program de întreţinere, respectiv aşternere de covoare asfaltice, pe o porţiune de 21 de kilometri, contractul este deja încheiat”, a mai precizat ministrul.