Se fac pași pentru construcția sectorului lipsă de pe autostrada A1 Lugoj-Deva, după câțiva ani de așteptare

Un număr de 9 oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva, un tronson de 9,13 km între Margina și Holdea. Dintre cei nouă ofertanți, contractantul va selecta cel mult 6 candidați care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a doua a procedurii de achiziție publică. 

Firmele și asocierile care s-au înscris în procedură sunt din Grecia, Turcia, România și Italia. Acestea sunt, potrivit CNAIR, AKTOR SA (Grecia), asocierea SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia), asocierea FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania-Turcia), asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia-România), asocierea TERNA SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia), KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia), asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia), asocierea RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia- Turcia) și STRABAG SRL (România).

Comisia de Evaluare urmează să analizeze candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice. „Prezenta procedură este de tipul licitație restrânsă, iar din cei 9 candidați, Autoritatea Contractantă va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 candidați care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.”, a anunțat CNAIR printr-un comunicat de presă. 

Valoarea estimată a contractului este de 1,3 miliarde de lei, fără TVA. Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km –de tunel. Banii provin din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare prevăzut este 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.

Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.”, se mai arată în comunicatul CNAIR.

Lucrările pentru lotul 1 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva au fost contractate inițial în 2013. Ulterior, Agenția pentru Protecția Mediului a aprobat un acord de modificare a proiectului inițial prin realizarea unor tuneluri.

În august 2017, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, și Ștefan Ioniță, șeful Companiei de Autostrăzi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini pentru secțiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva – singura bucată care acum lipsește de la Sibiu la Nădlac.

Foto: DRDP Timișoara