Şcoala online, marea provocare a părinţilor: „Noi nu-i putem ajuta cu lecţiile, iar bunicii habar nu au despre tehnologie”

Trecerea în regim online a tuturor unităților de învățământ din România începând cu data de 9 noiembrie pentru o perioadă de 30 de zile, ca urmare a exploziei cazurilor de infectare cu noul coronavirus, naște o serie de nemulțumiri în rândul părinților, aceștia neștiind cum să-și gestioneze timpul, o dată pentru a nu-și pierde locul de muncă, iar în al doilea rând pentru a reuși cumva să își ajute odraslele în privința cursurilor online.

„În primul rând, nu știu cum se poate răspândi COVID-19 în rândul elevilor când se presupune că aceștia reprezintă categoria care respectă cel mai bine măsurile igienico-sanitare? Noi, părinții, nu știm ce să facem mai întâi: să mergem la muncă pentru a avea ce să le punem pe masă copiiilor sau să renunțăm la job-uri în favoarea lecțiilor online…. Dacă stăm acasă, ne plătește cineva? Cu siguranță, nu! Or, în aceste condiții, cei mici sunt supravegheați de bunici până mergem noi la serviciu, însă de lecții cine se mai ocupă? Bunicii? Din păcate, generația lor nu a avut parte de tot felul de gadgeturi, motiv pentru care nu e de condamnat că nu au habar despre tehnologie. În plus, tot din păcate, cei care ne conduc, mereu iau decizii în contradictoriu cu alte țări. Suntem «fantastici»! OMS-ul încurajează parcurgerea materiei de către elevi în modalitatea față în față, iar mai marii noștri fac totul pe dos.”, sunt câteva din nemulțumirile scoase în evidență de către o mămică de pe raza orașului Moldova Nouă.



Situația de față, mai spune femeia, va duce în mod inevitabil la creșterea procentului analfabetismului funcțional, incertitudinea punându-și serios amprenta asupra rezultatelor pe care le vor obține elevii din anii terminali (clasele a VIII-a și a XII-a) cu ocazia examenelor naționale.

„Ce să priceapă acești copii stând în fața tabletei sau a laptopului? Matematica, spre exemplu, în mod categoric nu se poate preda apelând la tehnologia modernă. O parte din părinții pe care îi cunosc își trimit copiii la meditații, asta pentru a nu avea o surpriză de proporții la final de an. Și atunci revin din nou la postura în care sunt puși părinții. Dacă nu ar avea de unde plăti meditațiile, ce ar face? O altă problemă ignorată constant sau explicată cu tot felul de bâlbe se referă la deținerea echipamentelor IT de către toți elevii. Unde sunt acele tablete promise de guvernanți? De ce școlile depun proiecte pentru a obține finanțare europeană în acest sens? Ce s-a întâmplat cu bugetul suplimentat al Ministerului Educației pentru soluționarea problemelor dispozitivelor electronice? Nu trebuiau să ajungă la destinatari până la începutul anului școlar 2020-2021?”, sunt doar câteva întrebări la care nu doar mămica din oraşul de malul Dunării aşteaptă răspunsuri, ci şi o mare parte a părinţilor din România.

Sursa foto principal: adevarul.ro.

Sursa foto: antena3.ro.