Școala online, greoaie pentru elevi. Dascălii vorbesc despre recuperarea emoțională a copiilor care învață de acasă de luni bune

Școala a reînceput pentru elevi, însă din cauza situației epidemiologice, micuții sunt nevoiți să urmărească lecțiile tot din fața ecranelor. Elevii reclamă ineficiența și greutatea învățării în sistem online și sunt de părere că acest tip de educație nu poate fi aplicat pe termen lung. Pe de altă parte, profesorii sunt de părere că este necesar să se pună la punct un sistem de recuperare a cunoștințelor pe care elevii nu au reușit să le acumuleze în anul școlar pandemic. 

Una dintre cele mai mari probleme, spune președintele Consiliului Județean al Elevilor din Timiș, este că în Timiș, în continuare sunt elevi care nu au acces la școala online.

„Punem în balanță și modul în sine a desfășurării orelor de curs în fața unui laptop sau telefon. Vrem sau nu vrem, a creat un gol în cunoștințele fiecărui elev, pentru că nu putem compara desfășurarea procesului educațional de acasă cu cel de la școală. Totuși, învățământul online, într-adevăr este o soluție temporară pentru situația pandemică actuală, dar nu este suficient de bine dezvoltat pentru a putea fi aplicat pe termen lung. Chiar am stat de vorbă permanent cu elevi din județul nostru, iar de la fiecare am auzit aceleași lucruri, că școala online este ineficientă și greoaie. Pe de altă parte ne gândim la elevi din clase terminale, ce susțin anul acesta examene. Pentru ei materia este la fel de multă ca în anii anteriori, când orele erau susținute fizic, și în continuare așteptăm o decizie din partea ministerului cu privire la desfășurarea examenelor pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite.”, a spus Francesca Feraru, președinte Consiliul Județean al Elevilor Timiș.

Francesca Feraru face trimitere la copiii care provin din familii cu o situație materială dificilă. „Majoritatea au o situație mai precară în familie și nu pot să își permită să intre toți – vorbim de familiile în care sunt mai mulți copii – în același timp, de pe un singur telefon, la școala online sau sunt alții care chiar nu au acces la Internet sau la un telefon funcțional.”, a explicat Feraru.

CITEȘTE ȘI: A sosit ultima tranșă de tablete pentru elevi, în Timiș. Unde vor fi repartizate? 

Și dascălii își doresc reîntoarcerea fizică a elevilor la școală cât mai rapid.

„Pe primul plan trebuie să fie în continuare menținerea stării de siguranță sanitară și atunci toate măsurile acestea trebuie luate în conformitate cu ce ne spun specialiștii în medicină publică. Ei trebuie să ne spună când trebuie să începem școala. Preponderent, elevii nu se plâng neapărat de lipsa conexiunii la Internet. Asta începe să devină deja o problemă punctuală pentru zona de vest, pentru municipiul Timișoara. Cred că interacțiunea fizică le lipsește cel mai mult. Contactul zilnic cu profesorii, cu alți colegi. Cred că acest lucru este cel mai important sau cel mai mare minus al acestei perioade și ne vom putea pune problema cum recuperăm cunoștințele care nu s-au acumulat în această perioadă, dar și cum îi recuperăm emoțional pe copiii noștri care stau închiși de aproape 10 luni în case.”, a spus Sorin Ionescu, directorul Colegiul Bănățean din Timișoara.

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți militează pentru revenirea în bănci a elevilor din clasele a opta și a 12-a, din semestrul al doilea. Potrivit FNAP, cei mai mulți copii, părinți, dar și dascăli preferă fie școala online, fie cea față în față, sistemul hibrid având o serie de neajunsuri. Pe de o parte, sunt dascăli care nu pot interacționa cu elevii aflați în spatele calculatoarelor și cu cei aflați în clasă, în același timp. Pe de altă parte, elevii la rândul lor au o dificultate în a se concentra la lecții predate în acest mod.

În acest an școlar, în Timiș sunt înscriși peste 96.000 de elevi. Aproape jumătate sunt în Timișoara.