Să fii șmecher sau habarnist?

Contrar firii mele, niciodată nu mi-am dat cu părerea despre tramvaiul reșițean. Chit că și eu am avut de suferit de pe urma lucrărilor executate de mai bine de un an. Nu m-am aliniat celor care în fiecare zi descopereau ceva în neregulă sau căutau răspunsuri la întrebări de genul: „de ce se taie copacii”? „de ce trotuarele sunt mai late decât carosabilul?”, „de ce nu rămân parcările de pe bulevard?”, „de ce atâtea piste pentru biciclete?”, „de ce doar o singură bandă de circulație?” etc. Nu am numărat miile de borduri de la calea de rulare ori de pe marginea drumului și nici nu m-am molipsit de la cei care se întrebau mereu: „tramvai îi lipsea Reșiței, că în rest avem de toate.”.

Aș fi ipocrit să spun că nu m-a deranjat disconfortul, timpul pierdut de acasă la redacție, lipsa iluminatului public pe bulevard, dar pentru asta, repet, nu am înjurat nici primarul, nici constructorul și nici muncitorii care poate se mișcau prea încet sau se odihneau rezemați în lopată. N-am făcut-o pentru că nu mă pricep nici la tramvai, nici la calea de rulare a acestuia. De ce să-mi fi dat cu părerea în privința sutelor de stâlpi de la linia de contact, dacă specialiștii au considerat că așa trebuie să fie? De ce să fi fost mai cu moț decât cei pregătiți în acest domeniu? Nu puteam să fac pe deșteptul față de un scenariu cu un tramvai modern. Și mai e ceva, în subconștient ceva îmi spunea că tramvaiul ăsta poate reprezenta ca un nou început de drum pentru Reșița de astăzi.

În schimb, nu pot să fiu de acord cu cei care au decis să reducă numărul trecerilor de pietoni de la Victoria la Kaufland, fără să se gândească la persoanele în vârstă care locuiesc în zonă. Noua „hartă” pietonală reflectă habarnismul celor care au gândit așa. Dacă pentru ei ar exista o justificare din punct de vedere economic, ce ține de opririle tramvaiului la fiecare trecere de pietoni, pentru mulți este o dovadă că proiectantul n-a coborât niciodată în stradă să vadă cum stau lucrurile în realitate. Spre exemplu, la intersecția bulevardului cu Kaufland și Lidl, vor exista două „zebre” în mai puțin de 50 de metri. De la fosta poștă și până la Victoria, în mai puțin de 150 de metri, sunt amenajate nu mai puțin de patru treceri pietonale, iar în restul traseului (peste 500 de metri), una singură, cea din stația de tramvai de la Gambrinus. Aveți impresia că ar exista vreo logică în toată această decizie luată de nu știu cine? Să îngrămădești patru treceri pe 100 de metri și în rest să-i lași pe oameni să ocolească tot Govândariul pentru a-și cumpăra o pâine sau o sticlă cu lapte, asta înseamnă să fii șmecher. Sau să nu-ți pese de acei oameni și de nevoile lor speciale.

La fel stau lucrurile și în cazul șoferilor pe care același „cineva” care a „gândit” amplasarea trecerilor de pietoni sau altul mai specialist decât el îi obligă să facă un ocol de sute de metri, tocmai pentru că, odată cu acest tramvai, dispar legăturile între cele două sensuri de deplasare pe tronsonul poșta veche – intersecția de la Kaufland. Ca să ajungi de pe Țarcului la gară îți trebuie să faci turul Govândariului, ceea ce e aberant.

În naivitatea mea, sper ca altcineva să îndrepte situația până încă se mai poate. Nu de alta, dar numai așa vor fi evitate accidentele de circulație pentru că, mai mult ca sigur, reșițenii își vor croi singuri propriile treceri de pietoni, traversând bulevardul pe unde le va pica mai bine.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/