Reșița nu are nevoie de tramvai! Nu de unul pentru care 15 milioane de euro sunt de la bugetul local!

Consilierul județean Ioan Crina, fost viceprimar cu atribuții de primar al Reșiței, atrage atenția că reintroducerea tramvaiului în reședința de județ e total nejustificată, dar și foarte costisitoare, doar o parte din finanțare fiind suportată de Uniunea Europeană!

Social-democratul s-a opus de la bun început proiectului pentru care primarul Nelu Popa a insistat atât de mult. Acum însă, mai mult decât oricând, susține că Reșița își asumă niște cheltuieli uriașe în condițiile în care orașul nu mai are nevoie de un astfel de mijloc de transport în comun. „Eu sunt împotrivă, nu este o chestie bună și scuza că se fac și restul pe lângă, cum ar fi străzile, trotuarele, nu ține. Este la licitație proiectul. Pe tramvai sunt două loturi. Unul este nefinanțat cu 15 milioane de euro. Am verificat pe site și apare că cele 15 milioane sunt din bugetul local. E vorba de jumătate din bugetul pe un an!”, a spus Crina pentru expressdebanat.ro.

Consilierul județean se îndoiește de oportunitatea proiectului și din alte puncte de vedere, nu numai din rațiuni economice. A numărat doar 11 orașe din România în care mai circulă tramvaie. „M-am uitat la Timișoara, Calea Buziașului, 1,8 km, 18 milioane de euro, două benzi pe o parte, două pe alta. Noi facem depou, avem o distanță mai mare, facem stații, cabluri, drumuri și a fost un singur ofertant. La Timișoara este necesar, la Reșița, nu.”, a mai spus social-democratul.

leader board 728 x 90 px

Nici pentru firmele de construcții din județ acest proiect nu va aduce mari câștiguri, adaugă Ioan Crina. Și asta pentru că potențialul societăților comerciale de profil din județ permite maximum asocierea cu firmele mari, care vor câștiga licitația. „Sunt lucrări de căi ferate de la proiectare și până la execuție, îți trebuie autorizație de la ASFR, trebuie să ai experiență și nu avem astfel de firme in județ. La reparații pe porțiuni pot lucra și firmele locale. Firma care ar câștiga licitația ar subcontracta și astfel o doar parte din bani ar rămâne în județ.”, a explicat Crina.