Primăria Timișoara pregătește noi modificări în traficul din oraș cu scopul de a prioritiza transportul public în comun. Astfel, în perioada următoare, mașinile nu vor mai putea sta la semafor pe liniile de tramvai nici pe B-dul Dâmbovița către B-dul Liviu Rebreanu, pentru a nu mai încurca circulația acestor garnituri.
Noua conducere a Primăriei Timișoara vrea ca transportul public în comun să fie cât mai eficient și performant. Astfel, Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, anunță că vor avea loc noi modificări în traficul din oraș. Vă reamintim că, în urmă cu câteva zile, primăria a decis să nu le mai permită șoferilor să vireze la stânga pe liniile de tramvai de lângă Catedrala Mitropolitană spre Spitalul de Copii. Reprezentanții instituției susțin că circulația tramvaielor era perturbată de coloanele de mașini oprite la semafor.
În perioada imediat următoare, mașinile nu vor mai putea circula pe linia de tramvai nici pe B-dul Dâmbovița spre B-dul Liviu Rebreanu, la intersecție cu Calea Șagului.
„Trebuie să conștientizăm că modificările pe care vrem să le facem ca să ajungem în punctul în care să avem transport public eficient și performant sunt atât modificări de scară mică, cât și schimbări de scară mare. Unele lucruri iau puțin timp să le facem, altele iau mult timp. (…) Vom mai face mici modificări punctuale de a elimina benzi rutiere de pe linia de tramvai. Un exemplu pe care-l avem acum în minte: pe B-dul Dâmbovița cum ieși înspre Rebreanu, unde tramvaiul în fiecare dimineață, la ore de vârf, stă și așteaptă 15 minute de când poate să iasă de pe Dâmbovița până când trece de intersecția cu Calea Șagului. Când vom putea să mutăm banda 1 în dreapta, prin desființarea acelor locuri de parcare, tramvaiul va putea să aibă cale dedicată și în modul ăsta să putem să avem un flux continuu, ca el să nu stea în fiecare zi 15 minute acolo”, a explicat Ruben Lațcău.
De asemenea, Primăria Timișoara intenționează și să facă mai multe modificări astfel încât tramvaiele să nu mai oprească de opt ori între Piața Traian și Piața Libertății, ci doar de trei ori.
„Vom face niște modificări sistemice pe intersecții. De exemplu, între Piața Traian și Piața Libertății în acest moment viteza operațională a tramvaiului este de 11 km/h și are opt opriri, iar intenția este să creștem la 21 km/h și să avem doar trei opriri. Acest lucru necesită un proiect, pentru că vom avea reconfigurări atât a spațiului public, cât și a sistemului de trafic. Lucrăm în acest moment la tema de proiectare și cred că luna viitoare va fi tema pregătită și o vom putea da în lucru”, a detaliat Ruben Lațcău.
Viceprimarul Timișoarei a mai precizat că va fi reluată și licitația pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru o bandă dedicată de transport public care să lege centrul orașului de spitalul județean.
„De asemenea, lucrăm la benzi dedicate. Prima licitație, din păcate, nu a fost de succes. O să facem niște modificări acolo pe tema de proiectare și pe caietul de sarcini, în așa fel încât ea să fie mai atrăgătoare. Practic, vom avea transport public performant și atractiv etapizat, din lună în lună tot mai bun. Schimbarea pe care o dorim cu toții nu se întâmplă peste noapte. Sunt niște mici sacrificii pe care va trebui să le facem în trafic în anii următori ca să prioritizăm transportul public”, a afirmat Ruben Lațcău.