Prefectul Lupu, cu ochii pe accidentele de pe DN6: „Am fost acolo, am văzut ce s-a întâmplat. E tragic!”

Prima zi a lunii februarie a fost una tristă. Pe cea mai periculoasă șosea din Caraș-Severin, mai mulți mastodonți au fost implicați într-un accident devastator. Doi șoferi au murit pe loc, după ce tirurile lor au luat foc în urma impactului. Prefectul Matei Lupu a fost acolo, iar concluzia lui este clară: șoferii de TIR obțin permisele de conducere mult prea ușor.

Pe una dintre cele mai importante șosele ale județului Caraș-Severin, accidentele sunt frecvente, fiind și unul dintre cele mai tranzitate drumuri. Depășirile riscante, numeroasele tiruri care circulă pe DN6, porțiunile de drum întins sunt ingredientele nefericite pentru călătoriile care se termină tragic. Așa s-a întâmplat și în 1 februarie, atunci când mai multe autotrenuri au fost implicate într-un accident devastator, doi dintre șoferi pierzându-și viața.

CITEȘTE ȘI: UPDATE. Flăcări pe DN6! Impact frontal între două tiruri!

Prefectul Matei Lupu a vorbit, într-un interviu acordat pentru expressdebanat.ro, despre informațiile pe care le primește periodic de la Poliția cărășeană, dar și despre accidentul produs pe DN6 la începutul lunii. „Avem discuții. Ne întâlnim săptămânal cu structurile Ministerului de Interne și am raportările lor zilnice. Din statistica pe care o avem, numărul accidentelor s-a micșorat, dar sunt accidente. Întâmplarea e că eram la Mehedinți, la bilanțul județului Mehedinți, când s-a întâmplat acel accident cu tirurile și am primit și filmarea de pe TIR-ul din spate, care avea cameră. Chiar se vede vina șoferului în privința asta. Și am fost în locul acela de la accident, că am vrut să stau până când începe să se descongestioneze traficul și am văzut ce s-a întâmplat. E tragic! Dacă ați observat, odată pentru a limita aceste accidente și a doua oară pentru pestă porcină, mai ales drumurile naționale sunt împânzite de mașini de poliție”.

În opinia sa, de vină pentru astfel de evenimente este și legislația, permisele de conducere fiind obținute mult prea ușor de cei care doresc să conducă tiruri. „Cu ani buni în urmă, ca să poți să conduci un TIR, îți trebuiau nu știu câți ani de șoferie, nu știu câte examene dădeai. Mai întâi conduceai camion, după aceea cu remorcă, după aceea conduceai TIR-ul. Acum le iei după o școală făcută trei luni sau cât e de șofer pe TIR”, a concluzionat prefectul Matei Lupu.