Momente critice în învățământul din Caraș-Severin, depășite cu brio!

Inspectorul școlar general, Carina Pristavu, dezvăluie ce carențe a găsit în sistem de când a fost numită în noua funcție. Cum au fost gestionate problemele identificate?

Încă din primele zile ale mandatului, mai exact începând cu data de 6 decembrie 2019, inspectorul școlar general, Carina Pristavu, tace și face. După ce a constatat deficiențele la nivel funcțional, au urmat măsurile pentru rezolvarea acestora. „Am procedat la o evaluare a tuturor departamentelor funcționale din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Caraş-Severin și împreună cu echipa am încercat să găsim soluții. Deficiențele nu fac referire la nivel funcțional, ci mai mult la organizarea internă.”, declară pentru expressdebanat.ro Carina Pristavu.

Revizuirea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului Școlar Județean Caraş-Severin și ocuparea funcției de inspector școlar pe discipline tehnice sunt printre principalele preocupări ale instituției. Postul de inspector școlar general adjunct a fost ocupat recent de Ileana Loredana Conciatu.

CITEȘTE ȘI: Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin are un nou inspector general adjunct! Forțe proaspete, obiective noi!

Purtătorul de cuvânt al ISJ Caraş-Severin, Ion Moatăr, menționează o situație majoră, în urma căreia cadrele didactice riscau să nu își primească salariile la timp. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului 1/2020 intrată în vigoare s-au interzis detașările salariaților în mediul privat la instituțiile statului: „Realizare extraordinară! O problemă care putea deveni majoră a fost identificată și gestionată nemaipomenit de doamna Carina.”, specifică Ion Moatăr.

„Ținând cont de apariția ordonanței 1/2020, detașările din sistemul privat în sistemul public au încetat cu data intrării în vigoare a acesteia. În acest context, la nivelul județului Caraș-Severin în domeniul educațional au existat foarte multe posturi și funcții contractuale care au fost ocupate prin detașare din sistemul privat în cel public. Noi trebuia să îl gestionăm în timp optim, întrucât era perioada salariilor și existau fracțiuni de normă ale contabililor care au încetat prin apariția ordinului. Conform legii, ocuparea tuturor posturilor unice s-a realizat prin concurs în urma demarării procedurilor. A fost un moment critic în vacanța de iarnă. În județul Caraș-Severin, în luna ianuarie, toate unitățile de învățământ și-au primit salariile la timp.”, dezvăluie inspectorul Carina Pristav.

O altă realizare a fost și faptul că la sfârșitul lunii decembrie a anului 2019 nu au fost situații de nedecontare a transportului elevilor. Toate navetele au fost decontate, astfel că toți elevii și-au primit banii pentru transport.

Din punctul de vedere al proiectelor de dezvoltare instituțională, conducerea inspectoratului a procedat la lansarea și elaborarea unor proiecte cu finanțare nerambursabilă. Este vorba despre formarea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice pentru accesarea unor programe și activități adresate persoanelor dezavantajate din punct de vedere social.