Mijloc de transport pe apă pentru grupurile de turiști care ajung la Dunăre!

po 1000x100px (3) untitled design set 970x90 px

Printr-un proiect derulat de Consiliul Județean Caraș-Severin, la malul fluviului, mai exact la Pojejena, va ajunge un vaporetto modern care va asigura transportul populației și al turiștilor pe cursul fluviului.

Ambarcațiunea a fost realizată de Șantierul Naval Orșova, iar la finele lunii martie, cel mai târziu, autoritățile județene planifică să o pună în funcțiune. În acest sens, s-au realizat și alți pași importanți. „Am scos la concurs posturile pentru echipajul acelui vaporetto Baziaș 1, pentru că așa se numește, întrucât va fi și un Baziaș 2, urmând ca după ce acest concurs este adjudecat echipajul să aducă nava de la Orșova, a declarat Sorin Frunzăverde, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Valoarea ambarcațiunii se apropie de 200.000 de euro, iar odată ce ajunge pe fluviu va veni în completarea bacului care va transporta în Serbia utilajele grele.

Curse interne și externe

1000x100 casinoherculane by sungarden gif card de energie dacus 1000x100

Victor Naidan, director în cadrul Consiliului Județean Caraș-Severin, explică faptul că de 4 ani în zona Moldova Nouă n-a mai existat un astfel de mijloc de transport. Capacitatea ambarcațiunii va fi de 50 de locuri, iar punctul de plecare este portul amenajat la Pojejena, în cadrul aceluiași proiect. „Practic, acest vaporetto este echivalentul unui autocar, gândit pentru tineri care vor să facă o plimbare pe Dunăre. Grupurile pot ajunge în orice zonă, să li se explice istoricul fluviului, să cunoască date despre istoria lui, dar nu numai. În plus, dacă peste granițele țării, în Serbia, există aceeași dorință de cunoaștere, cursele pe care ambarcațiunea le face pot fi și externe, a precizat Naidan. Valoarea totală a proiectului depășește cu puțin un million de euro. Pe lângă achiziția mijlocului de transport și amenajarea portului, s-au mai făcut și studii de mediu, dar s-a realizat și o ofertă integrată de promovare a turismului în zona Pojejena-Kladovo. N-au lipsit nici sesiunile de instruire pentru antreprenorii din domeniul turismului. Practic, obiectivul general a fost dezvoltarea economico-socială echilibrată în zona de graniță Pojejena-Kladovo prin activități de parteneriat pentru stimularea schimburilor economice între comunitățile din România și Serbia, precum și prin promovarea valorilor culturale, istorice și naturale în cadrul dezvoltării sectorului turistic.

versay aprilie 980x120 px banatica 1000x100

Comments

  1. nostalgiaresita says:

    Pai unde sunt banii aruncati pentru construirea portului de la Pojejena si a vaporului din primul proiect???? Totul e o paragina , veniti sa vedeti domnilor de la DNA si celelalte autoritati. Alti bani aruncati…Im Moldova Noua e port de cand lumea si nu are o ambarcatiune de ce la Pojejena???? Poate Omer Radovancovici de unde e ne poate spune!!!!!!!

  2. iasmina jorgovan says:

    La Moldova Noua nu curge Dunarea.ci la Moldova Veche.ati uitat Geografia!

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/