STEPANESCU: „Lucrările de întreţinere din cimitire nu au fost făcute la timp!”

Administraţia locală a municipiului Reşiţa este nemulţumită de starea deplorabilă a cimitirelor din oraş, acestea nefiind administrate corespunzător. Au fost constatate o serie de probleme, printre care şi reclamaţii privind profanări de morminte.

După ce a preluat Atelierul Administraţie Cimitire şi Pompe Funebre, în noiembrie 2012, Direcţia pentru Întreţinerea şi Repararea Patrimoniului Consiliului Local Reşiţa nu a stat pe gânduri şi a scos la iveală problemele remarcate în administrarea locurilor de veci din municipiu. Potrivit unui raport realizat de autoritatea publică şi înaintat Consiliului Local, în cimitire nu a existat o situaţie financiară clară asupra mormintelor, mai exact care sunt sau nu concesionate, plătite sau neplătite şi pe ce perioadă. Înaintea preluării cimitirelor de către Primăria Reşiţa, au fost înregistrate nenumărate reclamaţii privind furturile din cimitire, profanările de morminte, agresarea cetăţenilor în locurile respective de către romii din zonă, precum şi modul de executare a lucrărilor funerare. De asemenea, serviciul public a constatat că locurile de veci nu aveau o delimitare exactă a terenului, fiind într-o stare jalnică de degradare, cu zone pline de gunoaie.

Sunt nişte nereguli la cimitre, pentru că acestea nu au fost în mare măsură verificate, nu au fost poziţionate corespunzător, sunt diverse litigii. Nu mai vorbesc de acele lucrări de întreţinere sau de modernizare care nu au fost făcute la timp. S-au perceput bani şi cam atât. Nu s-a gândit nimeni la extinderea cimitirelor, cum ar fi Prescom sau Brantner, însă noi, în două rânduri, am reuşit şi extinderea. Sper că în două luni jumătate, trei, am făcut diverse lucrări apreciate de reşiţeni. Termenul a fost prea scurt, dar în regie proprie am dat acest exemplu şi altora”, explică edilul-şef Mihai Stepanescu.

Serviciul public a scăpat de neregulile din cimitire

Timp de şase luni, autoritatea publică a arătat că locurile de veci nu trebuie uitate, efectuând mai multe lucrări pentru ca cetăţenii să-şi poată vizita sufletele pierdute într-un mediu cât de cât corespunzător. Printre altele, s-au efectuat defrişări, pentru a elibera terenul de pomi, arbuşti şi vegetaţie, în vederea concesionării de noi morminte, au fost făcute diverse reparaţii la capele, scările de acces în cimitire, s-au amenajat camere mortuare, mese mortuare, s-au montat geamuri şi uşi termopan. De altfel, activitatea Atelierului de Administraţie a Cimitirelor şi de Pompe Funebre a fost una chiar profitabilă, unitatea încasând venituri de aproximativ 367.000 de lei, în vreme ce a cheltuit doar în jur de 172.000 de lei.