Luminiţa Jivan nu-și pune toate speranțele în miniștrii plimbați prin Caraș-Severin! „Dumnezeu ne dă puterea necesară să reuşim”

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Pe ultima sută de metri, deputatul Luminiţa Jivan caută să tragă din ce în ce mai mult focul la oala judeţului Caraş-Severin. Dintre cele mai importante proiecte din mandatul de deputat, aceasta pune pe primul loc gazul şi infrastructura. Care, și-acum, tot la stadiul de proiect sunt!

Preşedintele PSD Caraş-Severin se mândreşte cu puterea sa de a lupta pentru judeţul din care provine şi ţine morţiş să-şi ducă până la capăt promisiunile făcute în 2016. „Proiectele sunt sufletul meu şi, practic, mai în glumă, mai în serios, îmi spuneau «deputatul tuturor primarilor» datorită faptului că am fost legată de fiecare proiect al fiecărei comunităţi. Dar deputatul Luminiţa Jivan, în momentul în care a pornit campania pentru parlamentare, a promis, în primul rând, proiecte mari şi sustenabile pentru judeţul Caraş-Severin. A promis gazul, a promis drumurile naţionale, a promis drumurile judeţene, cât a putut ea să fie implicată ca şi deputat în drumurile judeţene, şi a promis lucruri pe partea de turism”, a declarat Luminiţa Jivan pentru expressdebanat.ro.

Unul din proiectele elogioase de pe care Jivan a reuşit să înlăture praful şi să-l readucă în centrul atenţiei face referire la racordarea cu gaz în judeţul Caraş-Severin: „Cel mai de suflet proiect al meu este gazul. Deja a intrat în linie dreaptă şi ce a putut să facă deputatul Luminiţa Jivan, în aceste demersuri, a făcut. Urmează doar ca UAT-urile respective (aici mă refer strict la Oraviţa, Moldova Nouă) să-şi facă studiul de fezabilitate, să-l depună spre finanţare la Ministerul Dezvoltării. Aţi văzut că, nu de mult, în Parlament, a fost votată o extindere a Programului Naţional de Dezvoltare Locală, care se referă strict la finanţarea proiectelor pentru gaz. Proiectele acestea trebuie făcute de către primari şi depuse la Ministerul Dezvoltării pentru finanţare, iar Transgazul îşi va face partea lui de magistrală şi va suporta 50% din costuri”.

Jivan recunoaşte că singură nu ar fi putut să readucă în centrul atenţiei racordarea cu gaz, motiv pentru care aceasta mărturiseşte: „Pentru deputatul Luminiţa Jivan este o realizare, cumva, măreaţă, dar să ştiţi că nu a făcut singură lucrurile astea. Le-a făcut împreună cu Guvernul României, cu delegaţia de primari din Caraş-Severin, alături de care am fost în audienţă la doamna premier şi la domnul vicepremier Suciu. Uşile au fost deschise şi, slavă Domnului, proiectul de gaz a fost pus în linie dreaptă”.

S-au terminat lucrările pe DN 57?

1000x100 (4)

Al doilea proiect important pentru Luminiţa Jivan face referire la infrastructură, mai exact, la acoperirea cu covoare asfaltice a drumurilor DN57 (Moraviţa-Oraviţa) şi DN 57 (Pojejena-Socol): „Un proiect foarte important pentru noi ca şi judeţ şi pentru zona aceasta de Clisură este DN57 şi DN 57A. Aceste două proiecte sunt extraordinar de importante, pentru că deservesc o mare parte din zona noastră de Clisură. E partea cea mai frumoasă a judeţului Caraş-Severin, având în vedere că este Clisura şi nu doar Clisura. Sunt şi parcurile respective din zona Sasca şi din zona Cărbunari, e Lacul Dracului acolo. E o zonă foarte importantă pentru noi şi atunci, da, e un proiect extraordinar de important pentru mine. Slavă Domnului, se lucrează la el şi e un proiect văzut realizat”.

În contextul perioadei de timp în care ideea racordării la gaz va-ncepe să devină palpabilă, social-democrata oferă următorul pronostic: „Dacă reuşim, şi Dumnezeu ne dă puterea necesară să reuşim, să ne mobilizăm ca atare, şi când zic «ne» mă refer la ADI-ul pentru gaz, adică Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară. Efectiv, elaborarea studiului de fezabilitate s-ar putea să dureze undeva la 4-5 luni. Asta pentru că nu este un proiect uşor. Vorbim de un proiect uriaş. La urma-urmei, trebuie să recunoaştem că nu este un proiect care se realizează peste noapte. Eu zic că, undeva pe la sfârşitul anului, ar trebui să fie gata proiectele de studii de fezabilitate, trebuie să fie contractele, cumva, semnate şi depuse către Ministerul Dezvoltării şi Ministerul Dezvoltării să şi semneze contractele de finanţare cu UAT-urile, iar Transgazul, pe partea lui, să vină şi să-nceapă să lucreze la magistrală. Cu voia lui Dumnezeu, eu zic că undeva pe la începutul anului viitor ar trebui să vedem să înceapă lucrările şi lucrurile să se concretizeze fizic pe teren”.

Deputata reiterează atât necesitatea ducerii la bun sfârşit a acestui proiect, dar şi oamenii care au sprijinit-o ca acest proiect să aibă o şansă de a deveni palpabil: „Eu când am pornit la drum să mă gândesc la acest proiect a fost cumva de neatins, de nerealizat. Dar, iată, pentru Guvernul României, acesta a fost unul dintre principalele proiecte pe partea de investiţii: racordarea la gaze naturale a mai mult de jumătate din teritoriul României, căci jumătate sau mai bine de jumătate din judeţul Caraş-Severin, de exemplu, nu este racordat la gaz. Cum este Caraş-Severinul mai sunt şi alte judeţe în ţară. Să ştiţi că majoritatea judeţelor nu sunt racordate la gaz în proporţie de 100%. Deci, partea asta de prioritate a avut-o Guvernul României”.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/