Cu noua organigramă suspendată de instanță, Primăria Timișoara organizează un concurs de recrutare pentru ocuparea a 22 de funcții publice de execuție vacantă din cadrul aparatului de specialitate al primarului. Viceprimarul Ruben Lațcău explică faptul că pentru aceste poziții a fost solicitat avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
Primăria a anunțat, joi, că organizează concurs pentru cele 22 de funcții vacante în domenii precum urbanism, educație, turism, infrastructură rutieră, patrimoniu, mediu și spații verzi, comunicare, control intern, resurse umane, economic, informatică. Cum organigrama votată de consilieri în iunie anul acesta este suspendată, organizarea concursului s-a realizat cu notificarea prealabilă a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
„Acestea sunt niște posturi care cumva s-au păstrat între vechea și noua organigramă, ca atare nu există un impas între cele două. Am avut discuții lungi cu ANFP pe acest subiect și într-un final am primit acordul lor. Avem nevoie de acești oameni pentru că, în mod paradoxal, în primărie suntem în același timp și prea mulți, și prea puțini. Sunt unii oameni care nu își fac treaba, care sunt leneși și care nu vor să lucreze, de care am vrut să ne scăpăm, să îi dăm afară, din păcate justiția locală a considerat că ei trebuie să mai rămână, să mai fie plătiți din bani publici.”, a declarat Ruben Lațcău.
Edilul local a vorbit și de acei funcționari din primărie care nu mai fac față sarcinilor de serviciu, acele birouri subdimensionate în care caută să angajeze specialiști.
„Sunt alții care sunt suprasaturați și nu pot să ducă toate proiectele pe care le au. În biroul care se ocupă de proiectele mari de infrastructură avem 3 oameni care lucrează pe toate proiectele mari: Vidrighin, Solventul, Cetății, Bogdăneștilor, noul pod de peste Bega care va fi la Solventul și este evident că nivelul de încărcare depășește capacitatea unui singur om. Sunt astfel de situații, mai ales pe investiții, unde avem nevoie de oameni în plus, de ingineri constructori în primul rând, pentru că nu cred că mai trebuie să continuăm abordarea veche în care facem drumuri cu economiști. Dar în același timp vom avea nevoie să curățăm și anumite zone din primărie de personal care nu își justifică existența.”, a explicat Lațcău.
Noua organigramă a Primăriei Timișoara, care prevedea comasarea unor direcții și mutarea unor angajați de pe o funcție pe alta, a fost atacată în instanță de sindicatul primăriei. Ulterior, judecătorii Tribunalului Timiș au suspendat documentul, până la pronunțarea pe fond asupra legalității actului.