Lațcău, despre modernizarea fostei străzi Lidia din Timișoara: „Este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate”

Muncitorii sunt aproape gata cu lucrările la rețelele de utilități pe strada Constantin Prezan, pe tronsonul dintre Calea Martirilor și bulevardul Sudului, iar până la sfârșitul lunii sunt preconizate intervenții punctuale pe rețelele de la Aquatim și Colterm, la intersecția cu Calea Martirilor, respectiv strada Versului. 

Modernizarea străzii Constantin Prezan înaintează, însă viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a identificat o serie de motive pentru care proiectul a fost întârziat.

„Proiectul ignora faptul că între Martirilor și Versului există o magistrală principală de termoficare. După analize asupra istoricului de avarii și discuții cu Colterm, am făcut ajustări ale amplasamentului care să permită intervenții pe magistrală cu minimum de spargeri. Rețeaua de electricitate pentru iluminatul public era absentă din devizul lucrărilor. Prefabricatele pentru canalul pluvial de pe stradă erau din plastic, fiind de fapt prefabricate pentru spații verzi și nu pentru șosele. Canalele tehnice de pe trotuare au fost greșit proiectate – canalul tehnic se suprapunea cu rețelele edilitare de sub trotuar. Stâlpii de iluminat public au fost amplasați în mijlocul trotuarului în dreptul parcului – constructorul a refăcut fundațiile pentru stâlpi și a început să-i mute de pe poziții.”, a explicat Ruben Lațcău.

Tot el spune și că de la Calea Martirilor până la strada Uranus, pe o distanță de 500 de metri nu era prevăzută nicio zebră, iar pe porțiunea dintre Versului și Martirilor trotuarul era lipit de bloc.

„Sunt convins că vom avea aceleași probleme de spațiu și între Uranus și Versului, dar din păcate este prea târziu pentru schimbarea totală a proiectului. Cu siguranță vom mai găsi probleme și probabil în final acest proiect va avea multe elemente care nu ne vor mulțumi. Acest lucru este rezultatul direct al unei decizii neinspirate, aceea de a extinde la patru benzi un drum printr-un cartier rezidențial, într-un loc în care profilul stradal permite cu greu asta. Deciziile pompieristice, luate în campanie sau în setea după proiecte, au impact pe termen lung. Acest bulevard avea într-adevăr nevoie de reabilitare capitală, dar nevoia nu era de o bandă suplimentară, ci de un spațiu urban modern și de calitate. Prezan este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate salva și le mulțumesc Direcției Tehnice și constructorului pentru asta. Învățăm cu toții de aici o lecție pentru viitor.”, a mai spus Lațcău.

Lucrările ar trebui să fie gata, conform contractului, anul viitor, însă autoritățile locale își propun să le finalizeze anul acesta.

CITEȘTE ȘI: Șantierul de pe fosta stradă Lidia, culoar pentru pietoni. Fritz: „Încercăm să finalizăm în acest an pentru că știm că a creat deja foarte multe frustrări”