Ghinion sau lipsa prevenției? Superstiția zilei de marți, 13

STPT job 1000x200

Majoritatea oamenilor cred în superstiții. Unii cred că dacă o pisică neagră le trece calea, aceasta le va aduce ghinion, alții cred că dacă spargi o oglindă, vei avea ghinion șapte ani, dacă fluieri în casă, tragi a pustiu, iar alții consideră că ziua de marți, 13, e o zi aducătoare de ghinion. Pe de altă parte, dacă ești informat corect, în fiecare zi accidentele care pot pune în pericol viața fiecăruia vor fi evitate.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cu sprijinul E-on România, a stabilit încă din anul 2011 ca ziua de marți, 13, indiferent de luna anului, să fie declarată ziua de prevenire a accidentelor numită „Ziua Informării Preventive”.
Mottoul zilei este: „Un om informat, pe jumătate apărat”. Populația este îndemnată să verifice și să curețe periodic coșurile de fum, instalațiile electrice și cele de gaz, să supravegheze și să informeze copiii referitor la expunerea acestora la foc deschis, să implementeze măsuri de prevenție împotriva SARS-CoV-2, dar și față de cutremur sau incendiu.

publicitate online in ziar Express de Banat

De asemenea, prin intermediul spoturilor video din cadrul campaniilor „RISC-Renunță! Improvizațiile sunt catastrofale”, „Siguranța NU este un joc de noroc!”, „Nu tremur la cutremur!”, „Scăpări de gaze” și „Nu încărca butelia la stația GPL!”, pompierii readuc în atenția oamenilor regulile de prevenire și modalitățile de răspuns în cazul unor situații de urgență.

În momentul de față, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență derulează, la nivel național, următoarele campanii: „AI GRIJĂ la cea mai mare grijă: SIGURANȚA copilului tău” – campanie inițiată în decembrie 2020, având ca obiectiv conștientizarea părinților asupra importanței supravegherii copiilor. O altă campanie inițiată în 2012 „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” are ca și scop reducerea numărului de incendii ale locuințelor, anul 2013 aduce campania RISC. Proiectul I – „Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!” care au ca obiectiv reducerea incendiilor și a exploziilor, Campania RISC. Proiectul II – „Siguranța nu e un joc de noroc” – inițiat în 2014 dorește reducerea numărului de incendii generate de coșurile de fum.

Campania RISC. Proiectul IV – „Mai bine previi, decât să nu fii” se referă la informarea preventivă cu privire la montarea detectoarelor de incendiu în propria locuință, campania RISC. Proiectul V – „Scăpările de gaze” pregătește populația pentru a reacționa corect în situația în care sesizează scăpări de gaze. Alte două campanii fac referință la încărcarea buteliilor la stațiile GPL, „Nu încărca butelia la stația GPL” și campania preventivă împotriva unui cutremur – „Nu tremur la cutremur”.

Fiecare dintre campaniile menționate mai sus conțin un clip video și pot fi urmărite accesând următoarele linkuri:

https://www.youtube.com/watch?v=JIyiSNVOGxM
https://youtu.be/6i_AqMJ_TSw?t=2
https://youtu.be/p7zGgElCYOU
https://youtu.be/ixUc6UmdzHY
https://youtu.be/Q14728rKBAM
https://youtu.be/zr5E3WqSQCk

YouTube video

https://youtu.be/c8P6c0g1Cmk
https://www.youtube.com/watch?v=rlEuJdtQrgI

Autor: Iulia Vlad

Brantner 1000x100px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/