Primarul Reșiței schimbă strategia și mută proiectul funicular pe o altă axă de finanțare europeană.
Proiectul de reconversie a funicularului din Reşiţa, prin transformarea acestuia într-un spaţiu pietonal și velo cu facilități pentru agrement și petrecerea timpului liber, a fost desprins de cel de mobilitate urbană alternativă. A fost nevoie de acest artificiu pentru a mai reduce din costurile de implementare a proiectului, care a ajuns, în final, la suma de 28 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI: S-a semnat contractul pentru proiectul care va pune Reșița pe harta Europei!
„Funicularul a fost desprins din proiectul de mobilitate urbană alternativă, pentru că proiectul final, făcut de arhitecta Oana Stănescu și echipa din Germania de la Werner Sobeck, a ajuns la circa 28 de milioane de euro. Și atunci, am desprins din proiectul asta 8 milioane, și ne ducem cu el pe o altă axă de finanțare, strict funicular. Am redus, de asemenea, de la opt poduri, la șase poduri, am tăiat două ca să mai facem puțină economie la celălalt proiect de mobilitate”, a explicat primarul Reșiței.
Popa mai precizează că proiectul de mobilitate urbană, care are în vedere amenajarea promenadei pe malul drept al Bârzavei, cu șapte kilometri de piste de bicicletă și construirea a șase poduri metalice pietonale, a fost depus, luna aceasta, spre finanțare, la Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest.
Pentru funicular a fost identificată o nouă oportunitate de finanțare. „Funicularul îl depunem pe New European Bauhaus, care este pe o altă axă de finanțare europeană, unde suntem eligibili”, a adăugat edilul Reșiței.