Bugetul participativ se apropie de final. Votarea proiectelor s-a încheiat, iar o aplicație pentru transportul în comun este pe prima poziție. Anul acesta, autoritățile au alocat 3 milioane de lei pentru implementarea proiectelor.
Cel mai votat proiect a fost „Vizibilitatea mijloacelor de transport în comun aflate pe traseu”, care a strâns 1.465 de voturi. Inițiatorii își doresc ca timișorenii care circulă cu mijloacele de transport în comun să nu își mai piardă timpul așteptând în stații. Chiar și cei care folosesc aplicația oferită deja de STPT se lovesc de probleme, pentru că datele se schimbă mereu și nu prezintă acuratețe.
„Preluând sistemul folosit în aplicații de tip UBER, Bolt, propun instalarea de dispozitive GPS în mijloacele de transport în comun ale STPT aflate pe traseu, preluarea informațiilor în timp real pe un server centralizat și afișarea acestora pe o hartă electronică a orașului / zonei metropolitane, cu posibilitatea de a filtra după numărul liniei / liniilor de transport de interes pentru utilizator. Astfel, utilizatorul își poate sincroniza momentul plecării către stația de transport în comun cu momentul în care mijlocul de transport ajunge în stație, reducând astfel semnificativ timpul petrecut în așteptare în stație. Eventual, ca bonus s-ar putea prelua și nivelul de trafic vizibil în aplicații de tip Google Maps / Waze pentru a estima timpii de deplasare”, explică inițiatorii.
Locul 2 este al unui proiect ce propune amplasarea de toalete publice în parcuri (1.399 voturi), iar pe locul 3 se situează proiectul „Îmbunătățirea calității pistelor de biciclete” (1.254 voturi).
Peste 1.000 de voturi au adunat și următoarele proiecte: „Laboratorul digital” – 1.200 voturi, „Păduri urbane miniaturale” – 1.187 voturi, „Hub educațional comunitar incluziv” – 1.108 voturi și „Dotarea școlilor din Timișoara cu dulăpioare pentru elevi” – 1.021 voturi.
Autoritățile vor finanța proiectele care au adunat cele mai multe voturi, până la atingerea sumei de 3 milioane de lei. Însă, sumele pot fi majorat.
„Dacă diferența nu este mai mare de 200.000 lei și există resurse disponibile, va fi suplimentat bugetul participativ astfel încât să includem următorul proiect în implementare; dacă nu sunt îndeplinite aceste cerințe, diferența va constitui un fond de rezervă care va fi redistribuit pentru implementarea proiectele câștigătoare pentru acoperirea unor eventuale costuri suplimentare sau neprevăzute; orice sumă rămasă în urma alocărilor se va reporta pentru următoarea campanie a bugetului participativ”, explică autoritățile.
Anul acesta s-au înscris în cursă peste 100 de proiecte, iar 52 au ajuns în etapa de votare.