Cu pași mici, dar siguri, Aquacaraș reorganizează cursul apei și nu numai. Analizează, apoi investește!

Servicii mai bune, apă mai curată și potabilă, dar și eliminarea pierderilor au prioritate! Deși datoriile nu sunt mici, conducerea Aquacaraș alege să facă investiții importante în utilaje și echipamente care fac toți banii.

Director din 23 iulie 2019, Gheorghe Filipescu reorganizează societatea Aquacaraș începând de la organigramă până la modul în care se desfășoară activitățile. Filipescu a făcut primii pași în ceea ce privește organizarea societății. „Întreaga activitate se desfășoară în Reșița, nu pe două fronturi cum era înainte: conducerea într-o locație, iar activitatea productivă în alta. Toată activitatea se desfășoară în Reșița. Pasul a fost important, s-a făcut economie la utilitățile de gaz și curent. Înainte erau folosite ineficient. Am pus accent și pe crearea condițiilor minime de muncă pentru angajații societății; așa este normal să facem. Am mai eliminat spațiile închiriate! Să ne folosim de spațiile noastre din toate orașele: în procent de 80% am reușit”, ne spune acesta.

Societatea ar fi fost acuzată că este cea mai scumpă din România, conform celor spuse în cadrul unei conferințe de presă de astăzi organizată la sediul firmei. Filipescu infirmă și declară că Aquacaraș este pe locul 23 în țară, din 44 de societăți. Directorul detaliază și precizează că prețul la apă nu a fost mărit din anul 2015 până în 2019, atunci când majorarea a fost de aproape 10% (de la 4,36 lei/mc la 4,63 lei/mc).

După ce în urmă cu câțiva ani ANAF a confiscat toate utilajele pe care societatea le-a avut, în baza datoriilor neachitate la timp, conform legii, Aquacaraș a rămas fără utilaje. „Toate aceste utilaje ar fi trebuit să compenseze datorii în cuantum de 26 milioane de lei. 17 milione, până în prezent, s-au achitat. S-a realizat o eșalonare, iar societatea plătește în fiecare lună o sumă de 710.000 de lei. Au rămas datorii în cuantum de 8.512.596 lei și vrem să terminăm cu ele până în 15 decembrie. În ciuda datoriilor, am luat în leasing un buldoexcavator necesar în activitățile de avarie sau cele curente… un pas mic, dar mai urmează alții. Dorim să îmbunătățim calitatea serviciilor prestate. Echipamentele au fost și acestea prioritare; vor fi garduri de protecție și bandă inscripționată, acolo unde sunt avarii; toate condițiile civilizate secolului XXI”. 

Fiind printre obiectivele principale ale conducerii, eliminarea pierderilor foarte mari (aproximativ 57%) este o altă prioritate. Un aparat de detectare a branșamentelor ilegale în valoare de  13.000 de euro a fost achiziționat. „La primul control s-a amortizat investiția! Punem accent pe eliminarea pierderilor de apă și avariilor existente pe rețelele vechi, care sunt foarte mari. Verificăm pierderile în fiecare oraș din județ, să știm unde sunt probleme. Eu nu zic că fură cineva, vreau să văd în primul rând problemele din interiorul societății noastre”, ne spun reprezentanții Aquacaraș.

S-a întocmit și o organigramă mai simplă și mai eficientă, în care nu s-au urmărit persoane, ci funcții și posturi ineficiente, precizează Gheorghe Filipescu: „S-au desființat funcțiile de șef de exploatare și de șef de sectoare în județ. Am pus înapoi 4 servicii la nivelul societății care coordonează activitatea de apă, de uzine de apă, de stații de epurare și activitatea de canal. Avem meseriași extraordinari, cu care poți face orice. Oameni foarte buni, care știu să își facă treaba foarte bine”.