În ultima ședință din martie a Consiliului Județean Caraș-Severin a fost aprobată cererea de transmitere a două drumuri forestiere din domeniul public al statului și din administrarea Romsilva în domeniul public al județului și administrarea Consiliului Județean Caraș-Severin.
Mai exact, este vorba despre tronsoanele Șucu – Olteana, în lungime de 9,68 km, și a drumului forestier Vâlsan – Șaua Jigoriei, în lungime de 2 km, prin care se va putea crea legătura rutieră între stațiunile Poiana Mărului și Muntele Mic, legându-se astfel două drumuri județene importante din punct de vedere al accesibilității zonei, respectiv DJ 683 – Zăvoi (DN 6) – Măru – Poiana Mărului și DJ 608A – Caransebeș (DN 6) – Zervești – Turnu Ruieni – Borlova – Stațiunea Muntele Mic. Acesta va duce la posibilitatea scăderii distanței dintre cele două stațiuni, a timpului parcurs, precum și la decongestionarea traficului, mai ales în sezonul de iarnă, după cum se arată în referatul de aprobare al proiectului de hotărâre.
Deși proiectul a trecut fără probleme, fiind votat de consilierii PNL și PSD, reprezentanții PMP și Pro România s-au abținut de la vot.
Liderul PMP, Ionuț Popovici, și-a motivat gestul în fața consilierilor, explicând că rețeaua de drumuri județene este suficientă în acest moment, și că mare parte din ea are nevoie de intervenții: „Cred că rețeaua de 878,7 kilometri de drumuri județene este suficientă în acest moment și, mai întâi de toate, ar trebui să ne îngrijim de ceea ce avem și, după aceea, să ne mai încărcăm cu altele (…) Și mai este o chestiune. În momentul în care noi îl preluăm, trebuie să avem grijă de el, pentru că dacă noi nu vom avea sursă de finanțare în următorii doi, trei, patru ani, va fi destul de greu. Trebuie deszăpezit, pietruit, făcute rigole, lucrări de întreținere, iar toate acestea înseamnă bani! Deci de asta vă spun. Cred că ar fi mai bine să-l preluăm imediat ce găsim pentru el și o sursă de finanțare, căci odată ce l-am luat, cheltuim bani cu acest drum!”
Argumentele aduse de Popovici nu au contat pentru Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin și inițiatorul proiectului de hotărâre. Mai mult, Dunca a subliniat că, în următorii ani, se vor identifica sursele de finanțare necesare pentru realizarea acestui drum, fără a se atenta la bugetul de reparații al județului.
De altfel, Dunca a mai precizat că: „dacă nu-l vom prelua acum, nu putem găsi nicio sursă de finanțare, iar lucrările care s-au făcut în ultimii 10 ani, eu cunoscând drumul acesta destul de bine, nu au fost atât de costisitoare. Eu cred că, pentru următorii cinci ani, până când vom găsi o sursă de finanțare, întreținerea va fi minimală și, oricum, circulația nu va putea fi făcută până la reabilitarea lui, pentru că nu este propriu circulației mașinilor mici, deci va rămâne tot un drum care va fi exploatat de către cei care au exploatări forestiere acolo”.
Consilierul județean Mihai Bona a intervenit în dialogul dintre Popovici și Dunca, atenționându-l, la rândul său, pe șeful județului că, în momentul în care tronsonul cu pricina va trece la CJ, întreținerea sa va pica în sarcina administrației județene. „Domnule președinte, va fi un drum care va deservi atât Direcția Silvică, cu agenții economici care lucrează, dar în momentul în care dumneavoastră îl preluați, noi nu vom mai putea face nici cea mai mică reparație de întreținere, pentru că o să vă aparțină”.
Replica președintelui CJ a venit sec: „Păi trebuie să ne și asumăm ceva!”.