Ciocniri interjudețene pe linia Reșița-Timișoara! „PNL Timiș a ajuns remorca organizației din Caraș-Severin”

1000x100 (2) untitled design set 970x90 px

Nu doar consilierii județeni PSD, Pro România și PMP din Caraș-Severin văd trenul-tramvai drept un proiect controversat, ci și o parte a aleșilor din județul vecin. Așa se face că au apărut deja în spațiul public contre interjudețene între politicienii de care depinde implementarea unuia dintre cele mai ambițioase proiecte din Banat.

Refuzul consilierilor județeni din Timiș de a vota noi modificări privind trenul-tramvai care ar urma să circule între Reșița de Timișoara este explicat de Călin Dobra, cel care îi acuză pe liberali de lipsă totală de transparență. Liderul PSD spune că i se pare anormală cheltuirea unei sume colosale de bani pentru niște hârtii. Afirmațiile vin după ședința extraordinară a Consiliului Județean Timiș, derulată ieri, când aleșii au aprobat ca în această etapă a proiectului să achiziţioneze nu doar serviciile de realizare a studiilor de prefezabilitate şi de fezabilitate, ci şi documentaţia tehnică pentru achiziţia proiectului tehnic şi execuție.

„1 milion de euro se duc pe apa sâmbetei, la inițiativa conducerii Consiliului Județean Timiș”. Așa își începe fostul președinte al CJ, actual consilier județean PSD, Călin Dobra, mesajul prin care explică de ce social-democrații nu văd cu ochi buni acest proiect. Social-democrații s-au abținut de la vot, considerând că nu pot aloca un milion de euro pentru hârtii. „Hârtii, studii, documente pentru proiectul trenului-tramvai visat de administrațiile PNL din Timiș și Caraș-Severin. (…) Nu am fost și nu voi fi niciodată de acord cu cheltuirea banilor publici pe himere!”.

Dobra susține că ar fi votat cu toată încrederea pentru un asemenea proiect, dacă era făcut cu cap. Dar nu! „Nu ne-au fost prezentate acordurile pentru realizarea investiției, absolut obligatorii, pentru că s-ar realiza pe domeniul public al statului, în administrarea CFR. În plus, în zonă mai este și o linie privată de transport. Toate planurile sunt făcute în spatele ușilor închise, fără să avem o estimare de timp sau costuri implicate”, acuză Călin Dobra.

CITEȘTE ȘI: PSD trage semnalul de alarmă al trenului SF și în Timiș. Acordul cu CFR rămâne mărul discordiei

1000x100 (4)

Dacă fostul președinte vorbește despre lipsa transparenței, Dan Idolu (foto), colegul său de partid, și el consilier județean, merge mai departe și duce întregul conflict la un alt nivel, unul politic. Vede acest proiect ca fiind un vis al Primăriei Reșița și al Consiliului Județean Caraș-Severin, considerând că PNL Timiș a ajuns un soi de marionetă a liberalilor din județul vecin. „Din păcate, PNL Timiș a ajuns remorca organizației din CS. Locuitorii din TM trebuie să știe că în loc să se aloce resurse financiare cu prioritate pentru proiecte concrete în județ, se investesc bani în «visele» vecinilor! Întrebare retorică: ce a câștigat Timișoara din proiectul «Alianța Vestului»?! Surprinzătoare poziția USR Timiș care «a înghițit» o asemenea «gogoașă»!”, a fost mesajul transmis de social-democratul Dan Idolu.

I-a răspuns tocmai primarul Reșiței, Ioan Popa. „Datorită implicării Reșiței în acest proiect, s-a creat iluzia că principalul beneficiar al acestor lucrări va fi Carașul sau Reșița. Absolut fals! Principalul obiectiv avut în vedere și care a permis includerea acestui proiect în PNRR este linia ferată Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița (dublu electrificată), parte a culoarului TEN-T!”.

Cert este că și în Timiș documentația a trecut de votul consilierilor, aici fiind de acord aleșii PNL, USR-PLUS și Pro România (27), în timp ce în Caraș-Severin singurii care au văzut cu ochi buni proiectul, cel puțin în ședința extraordinară de luni, au fost aleșii PNL (16).

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/