Bacul de trecere a Dunării de la Moldova Nouă trebuie pus de urgență în mișcare, indiferent cât de costisitor ar fi!
Ion Chisăliță a aruncat fără ezitare colacul de salvare, deși nimeni n-a vorbit despre asta în Consiliul Județean Caraș-Severin, unde discuțiile în contradictoriu au fost de preferat în locul unor soluții care să păstreze Baziaș 4 pe valurile Dunării. Primarul orașului Moldova Nouă n-a acționat în ultimul ceas, ci în momentul în care bacul încă traversa fluviul, iar până la împlinirea termenului-limită acordat Aquacaraș mai era o lună întreagă.
Primarul Chisăliță a sperat în găsirea de către Consiliul Județean Caraș-Severin a unui operator care să continue activitatea de transport cu bacul pe Dunăre, iar pentru asta a sugerat întocmirea inteligentă a unui caiet de sarcini, astfel încât activitatea să fie motivantă pentru operatorii economici și să deblocheze situația creată. Un altfel de caiet de sarcini decât în cazul licitației câștigate la un moment dat de omul de afaceri Eugen Băleanu, unde restricțiile impuse erau mult prea multe și făceau afacerea total păguboasă.
În situația în care conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin nu poate găsi o soluție pentru ca Baziaș 4 și Punctul de Trecere a Frontierei să rămâne în funcțiune, Ion Chisăliță și-a arătat disponibilitatea ca administrația locală din Moldova Nouă să se ocupe de operarea bacului. Condiția era una singură: ambarcațiunile să fie transferate cu titlu gratuit de la Consiliul Județean către orașul Moldova Nouă.
Administrația județeană a optat pentru altceva. Pentru înființarea unei societăți comerciale despre care se admite de la bun început că va merge pe pierdere. Și care abia acum se înființează. Urmează să-și angajeze personal, să se autorizeze și, cine știe, poate într-o bună zi să reia cursele între cele două maluri ale Dunării.