Ședință-fulger astăzi la Oravița pe tema lucrărilor lăsate de izbeliște de firma care ar fi trebuit să pună la punct rețeaua de apă-canal a orașului, dar să și asfalteze la loc. Reprezentanții AquaCaraș, împreună cu cei ai companiei Ludwig Pfeiffer, s-au prezentat la primărie pentru a da un răspuns oamenilor sătui de promisiuni. Concluzia nu ajută însă pe nimeni. Din contră!
O echipă din partea AquaCaraș a fost astăzi la Primăria Oravița, împreună cu reprezentanți ai companiei Ludwig Pfeiffer, cea care avea ca sarcină modernizarea și extinderea rețelelor de canal și de distribuție a apei. Lucrările au început în 2014 și ar fi trebuit finalizate în termen de 19 luni. De 6 ani însă firma a tot cerut amânări din diverse motive, până când a intrat în insolvență, iar acum așteaptă să fie cumpărată de o altă companie.
După ultima amânare, contractul ar urma să expire în decembrie 2022, moment în care întreaga lucrare ar trebui să fie gata, iar asfaltul să fie așa cum era în 2014. Oamenii se plâng însă că își rup mașinile prin șanțurile lăsate în urmă în tot orașul și neacoperite.
„De aproape 10 ani orașul e spart și se lucrează foarte greu. E un disconfort foarte mare. Oamenii ar trebui să vă dea în judecată. Din cauza mașinilor și a stresului.”, le-a transmis primarul Dumitru Ursu celor de la Pfeiffer. Edilul-șef a atras atenția cu privire la un alt aspect, mult mai grav. Situația nu ar fi mai bună nici sub pământ. „Conducta principală? Oamenii au început să se racordeze și a început să iasă mizeria că nu aveați scurgerile. Am discutat și cu proiectanții să mai schimbe ceva și nimeni nu ne-a ascultat. De la proiect a fost greșit.”
Prezenți au fost și o parte a consilierilor locali. Printre ei, și liderul grupului PSD, Marțian Lepa, cel care la aproape fiecare ședință a adus în discuție lucrările de apă-canal. „Mai există vreun oraș în care ați decopertat așa mult și nu ați mai pus la loc? Cine v-a dat aprobările să decopertați aproape tot orașul și să îl lăsați în halul în care este? Chiar vă bateți joc și v-ați bătut joc de orașul ăsta!”, le-a strigat Lepa.
CITEȘTE ȘI: 21 de milioane de lei pentru Oravița! Se modernizează rețeaua de apă și canal
City-managerul Lorena Ion a garantat că firma nu va mai primi nicio prelungire, așa cum speră, și că, până la final de decembrie, când se termină contractul, vor tot curge amenzile. „Nu veți primi nicio prelungire. Trebuie să terminați tot ce e în contract până în decembrie. Nu obțineți nicio amânare pentru că nu e justificată. Drumul nu e practicabil de un an. Nu s-a lucrat toată vara și acum vin să ceară prelungirea contractului. Nu lucrează de anul trecut la noi. Suntem cu drumuri sparte. Noi am dat aviz de spargere pe o perioadă limitată, 2-3 luni, să spargă și să repare. Veți primi amenzi pentru tot ce se întâmplă rău. Puteți primi și le veți primi de la Urbanism. De când veniți să faceți refacerile?”
Răspunsul halucinant al companiei este că lucrările de refacere a drumurilor ar urma să fie reluate în a doua jumătate a lunii octombrie! „În aceste moment, societatea și alte 3 filiale ale proprietarului aflat în insolvență se află în proces de vânzare. Din decembrie suntem în insolvență, iar din ianuarie s-a început procedura de vânzare. Acesta este motivul pentru care am înaintat ca termen jumătatea lunii octombrie.”
Termenul anunțat a aprins spiritele. „Ce ați spus e imposibil! La sfârșit de octombrie în niciun caz! Nu are niciun sens! Trebuie să luăm măsuri de acum. Cred că fiecare stradă are o problemă. Noi nu putem face nicio lucrare că peste tot ați început și nu ați finalizat. Pe strada Ciclovei toată piatra cubică a fost luată de ploaie.”, a răbufnit primarul Ursu.
De cealaltă parte, directorul AquaCaraș, Gheorghe Filipescu, a subliniat că „nu veți primi nicio decontare până nu faceți refacerile. Vrem să avem o colaborare perfectă. Dar nu oricum! Eu înțeleg îngrijorarea Primăriei, nu e nimeni rău intenționat să sufoce orașul. Aveți greutăți, dar ele sunt peste tot. Oamenii ăștia au nevoie de finalizarea lucrării. Eliberarea orașului. În primul rând refacerile.”
În opinia reprezentanților constructorului, în tot acest timp s-a făcut întreținerea drumurilor astfel încât aceasta să fie practicabile, la nivel cu asfaltul.
În realitate, spune Gheorghe Filipescu, se trage de timp pentru ca firma să fie vândută. „Îmi dau seama că această discuție este doar să ne pierdem timpul. Noi discutăm, dar ei nu lucrează. Așteaptă să vândă societatea.” După expirarea contractului, noul cumpărător nu își va mai asuma problemele de acum. Iar asfaltarea orașului… Dumnezeu cu mila! Cât despre eventualitatea în care nici conductele nu vor fi ce trebuie, întregul chin a fost degeaba.
La finalul întâlnirii de astăzi, toți cei care au participat la discuții au mers în teren pentru a vedea exact situația și a concepe un material pe care constructorul să și-l asume.